Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Kristína Nemčková: Marketingová strategie tak dobrá, že vedla ke krádeži palačinkových dortů za miliony

Kristína Nemčková
ZDROJ: Apetit & Kristína Nemčková
sdílet:

Talentovaná kuchařka, vítězka pořadu MasterChef a bývalá sous chefka kodaňské restaurace Geranium Kristína Nemčková se tentokrát ve svém gastronomickém fejetonu zamýšlí nad úspěšným gastronomickým marketingem a odvážnou sázkou na „jediného koně“, která se může vymstít, ale také mnohonásobně vyplatit. Důležitá je kvalita provedení. Za příklad si vybrala slanou newyorkskou cukrárnu Lady M.

Asi jste slyšeli o palačinkovém dortu Mille Crêpes, což v překladu znamená tisíc palačinek. Ačkoli má tento dort dlouhou historii s původem ve Francii, proslavil se v posledních dvaceti letech díky cukrárně Lady M v New Yorku. Ta přinesla inovativní spojení francouzských dezertů s japonskou precizností.

Její zakladatel Ken Romaniszyn oslovil japonskou cukrářku Emi Wada ke spolupráci a společně vytvořili originální pojetí Mille Crêpes. Dort z ultra tenkých palačinek proložených vrstvou smetanového krému a se zkaramelizovaným vrškem se okamžitě stal trhákem v prodeji, čímž vytlačil ostatní dezerty z nabídky cukrárny.

V Lady M rychle pochopili, že se budou soustředit na tento druh dezertu, a věnovali se přípravě různých sofistikovaných příchutí krému. Absolutní jedničkou se stal krém s čajem matcha a zelená barva dortu byla nejvíce sdílená fotka na sociálních sítích z cukrárny. Tím získala síť cukráren velikou popularitu a na její palačinkové dorty s precizně tenkými rovnoměrnými vrstvami se čekají všude fronty.

Skryt pre seznam

Zajímavým incidentem byla krádež 1020 palačinkových dortů přímo ze skladu Lady M, které se dopustil kurýr přepravce. Během čtyř měsíců zpronevěřil dorty za téměř 100 000 dolarů, což je přibližně 2 miliony korun. V roce 2019 byl zatčen a odsouzen.

Standardní průměr Mille Crêpes od Lady M je necelých 23 cm, cena se pohybuje kolem 115 dolarů (2500 Kč). Tento příběh s vámi sdílím schválně – zaujala mě marketingová strategie, ve které prim hraje jediný druh dezertu, který byl twistem tradičního francouzského palačinkového dortu. Cukrárna Lady M si jej vyladila k absolutní dokonalosti a díky preciznosti provedení se stal prodejním trhákem. Prodávat jenom jeden druh dezertu v cukrárně je odvážný krok a Lady M tato strategie vyšla na 100 procent.

Zdroj: článek pro časopis Apetit napsala Kristína Nemčková

Skryt pre seznam

Související recepty

Související články

Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín