Sladká, příjemně nadýchaná a křupavá svačinka, která se doslova rozpustí na jazyku a vy si ji nejlépe vychutnáte v kombinaci s oblíbenou kávou nebo čajem. Takové chvíle moc nestojí, o to důležitější a povznášející v životě jsou. Užijte si je proto naplno — s Opavií.
Tradice značky Opavia sahá až do poloviny 19. století. Do paměti se zaryla díky svým lahodným oplatkám a sušenkám, které neustále vylepšuje. Například Bochánky si teď můžete vychutnat rovnou ve dvou variantách.
- Bochánky klasik, které vás nadchnou svou jemnou strukturou, a Bochánky čokoláda s kousky čokolády. V prodeji je single 28g balení i rodinné 140g balení.
Co je ale ještě zajímavější, nejen na tyto produkty značka Opavia používá udržitelně pěstovanou pšenici.
Sladké kroky vpřed...
Jinými slovy, společnost Mondelēz International, pod niž značka spadá, již téměř 15 let prosazuje ochranu biodiverzity a metody šetrné k životnímu prostředí v rámci programu Harmony pro udržitelné pěstování pšenice. Co to znamená?
„Podporujeme farmáře, kteří fungují podle principů trvalé udržitelnosti, šetří vodu, snižují emise oxidů uhlíku a jsou schopni zachovat produktivitu v dlouhodobém měřítku. Takové zacházení s půdou je sociálně, environmentálně a ekonomicky přínosné," říká Ivana Tůmová, generální ředitelka společnosti Mondelēz International pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Podle standardů Iniciativy Harmony pěstuje pšenici více než 1700 farmářů v sedmi evropských zemích. Kromě České republiky a Maďarska jsou do programu Harmony zapojeni zemědělci z Francie, Belgie, Itálie, Španělska nebo Polska. Ze speciálně vyšlechtěné pšenice se vyrábějí veškeré sušenky značky Opavia.
„Společnost Mondelēz International se navíc zavázala, že do roku 2022 bude na všechny sušenky vyrobené ve svých továrnách v Evropské unii používat pouze udržitelně pěstovanou pšenici Harmony,“ dodává Ivana Tůmová z Mondelez.
Udržitelné pěstování pšenice v praxi
Cílem Iniciativy Harmony je tedy podpořit udržitelnější produkci pšenice a omezit její dopad na životní prostředí a biologickou rozmanitost, přičemž pěstitelské zásahy a ošetření se používají jako krajní opatření. Náročné postupy pokrývají každou fázi pěstování pšenice a začínají vyšlechtěním vhodných odrůd pšenice.
- Iniciativa Harmony se zaměřuje na ochranu půdy a vody, snižování emisí uhlíku a ochranu místní biologické rozmanitosti.
- 3 % pšeničných polí jsou ponechána pro osetí speciálně vybranými medonosnými květinami, což pomáhá rozvoji biodiverzity.
- Respektování principů Harmony při pěstování je podrobováno každoročním nezávislým auditům.
Všímejte si obalů
Logo programu se postupně objeví na obalech všech produktů značky Opavia. Jde tak o významné rozšíření projektu, který v České republice funguje již řadu let, avšak dosud pokrýval pouze část portfolia značky Opavia (jednalo se například o sušenky BeBe Dobré ráno).