Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo

20 jídel na cesty aneb Rady a tipy, co s sebou na výlet

Hlad není na cestách dobrým přítelem. Proto s sebou místo něj raději vezměte vyváženou svačinu, ať už vás čeká lehká procházka nebo pořádný výšlap. S dostatkem energie si totiž na výpravě užijete daleko více zábavy.
Abyste se i na výletě dobře najedli, vyplatí vše předem připravit. Ne vždy je totiž možné zastavit se cestou na něco malého (či většího), a proto je lepší si svačinu rovnou vzít s sebou do batohu. Co si tedy zabalit na cestu pro doplnění energie? Poradíme vám, jak na to! 
 
  • Obložené pečivo. Asi nejčastější a nejjednodušší svačina na cesty, kterou snadno a rychle připravíte, dáte do batohu a hotovo. Zažene hlad a navíc existuje opravdu nespočet variant a kombinací, takže se můžete při přípravě směle pustit do experimentů. Pokud zvolíte celozrnné pečivo, případně tučnější sýr, svačina vás zasytí na delší dobu.
     
  • Ovoce. Velmi oblíbenou maličkostí na zahnání hladu je ovoce. Nejvhodnější jsou samozřejmě druhy, které v batohu snadno nerozmačkáte, jako jablka, hrušky nebo pomeranče. Ovoce vždy dávejte do batohu až na závěr. Bude tak při ruce a navíc se vyhnete nežádoucím otlakům. Ovšem ani pokud máte rádi například maliny, ostružiny nebo meloun, nemusíte se své oblíbené dobroty vzdát. Stačí si pořídit dobře těsnící uzavíralnou krabičku, která plody či kousky spolehlivě ochrání. Energii bleskově doplníte i díky sušenému ovoci, volte ovšem to nesířené. 
     
  • Zelenina. Díky krabičce s nakrájenými paprikámi, okurkami, mrkvemi nebo ředkvičkami nejen bleskově doplníte potřebné vitamíny, ale také zaručeně zabavíte malé mlsouny. Je to zkrátka ideální zdravá svačinka, která navíc nezatíží žaludek, takže se nemusíte bát pocitu těžkosti. 
     
  • Ovesné a cereální tyčinky. Tyhle tyčinky by měly být součástí vaší „KPZ“, kterou se vždy vyplatí mít v batohu. Dokáží rychle zahnat hlad a doplnit chybějící energii. Ovšem vždy pozorně čtěte složení, za zdánlivě zdravou svačinkou se může skrývat sladkost plná cukru. Radíme volit varianty s celozrnnými vločkami, ořechy a medem. Nebo si upečte vlastní, díky tomu budete mít kontrolu nad tím, jaké suroviny použijete.
     
  • Ořechy a oříšky. Díky nim dodáte tělu nejen zdravé tuky, ale také pořádnou porci enegie. Vždy ovšem vsaďte na ty nepražené a nesolené.
     
  • Saláty. I salát si s sebou můžete vzít na výlet! Dá se jednoduše zavřít do zavařovací sklenice nebo dobře těsnící krabičky, a pokud dáte dresink úplně dolů nebo menší sklenice zvlášť a promícháte až těsně před jídlem, vydrží vám salát krásně čerstvý a křehký. Aby více zasytil, můžete přidat například těstoviny, krutony nebo kuskus. 
     
  • Slané a sladké pečené dobroty. Zásoba pečených pochutin v krabičce potěší snad každého turistu. Navíc tak využijete přebytky z plechu nebo na vás naopak bude doma čekat nášup. Nehodí se ovšem moučníky s krémem. Vsaďte spíš na jednoduché muffiny, buchty, koláče či quiche.
     
  • Voda a hlavně ta voda. Na cestách nikdy nezapomínejte na dodržování pitného režimu. Nejlepší je čistá voda! Pokud zrovna nejste jejím fanouškem, ochuťte ji například mátou, citronem či pomerančem. Vhodnou volbou je i domácí ledový nebo obyčejný čaj. 
     

Úvodní foto: Holly Mandarich, Unsplash

REKLAMA

Přidat komentář