Prodejny MAKRO jsou místem, kde se mohou setkávat maloobchodníci i profesionálové. Nový koncept MAKRO Inspirace má za cíl přinášet novinky, informace a inspiraci z oblasti gastronomie. MAKRO tak reflektuje potřeby svých zákazníků a přizpůsobuje jim sortiment i vzhled prodejen.
Modernizace prodejen je součástí obchodní strategie řetězce, jehož pozornost se přesouvá od prodeje ke službám. Ke změnám dochází v rámci interiéru prodejen, kde je kladen důraz na nové trendy, teplé barvy a přírodní materiály. Řešení navrhl interní tým MAKRO ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým. Implementace konceptu pro jednotlivé pobočky probíhá ve spolupráci s místní prodejnou a reaguje na preference tamních zákazníků.
„Úpravami vždy projde prostředí vstupu do prodejny, navigační prvky jednotlivých oddělení, čelní plochy regálových uliček a přímo na prodejní ploše vzniknou nová místa prodeje, jakési koutky, se zajímavými nabídkami, novinkami a produkty,“ komentuje změny Martin Všetečka, ředitel pro Cash & Carry MAKRO ČR a dodává: „Při přestavbě jednotlivých oddělení pak vycházíme z potřeb našich zákazníků z řad podnikatelů, kteří se námi chtějí nechat inspirovat. Prodejny proto reagují na současné trendy v oblasti potravin a gastronomie, dobrým příkladem jsou koutky se super potravinami či široká nabídka bezlepkových potravin.“
Při re-designu dochází k přeměně celého obchodu, ale i jednotlivých oddělení jako je pekárna, oddělení trvanlivých potravin, oddělení alkoholu či ovoce a zeleniny. V některých prodejnách vzniká také otevřená kuchyně, která nabízí ochutnávky netradičních pokrmů či zde probíhají speciální workshopy určené právě nakupujícím zákazníkům.
Nově se MAKRO prezentuje jako místo, kde se zákazníci mohou setkávat, sdílet své zážitky nebo si odnést nové podněty pro vlastní podnikání. „Na základě poptávky našich zákazníků jsme provedli důkladnou revizi produktů a přidáváme gastronomický a HoReCa sortiment včetně vlastních značek. Chceme jim vycházet co nejvíce vstříc a nabízet jim produkty, které chtějí, navíc v prostředí, kde se budou cítit dobře,“ popisuje nový koncept MAKRO Inspirace Martin Všetečka.
První vlaštovkou konceptu MAKRO Inspirace je prodejna v pražských Stodůlkách, která byla v nové podobě otevřena v září 2017. Do konce března 2018 bude možné navštívit zmodernizované prodejny MAKRO také v Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Brně a Zlíně.
Více informací naleznete na www.makro.cz.