Pestrá strava jako prevence proti bacilům

sdílet:
Společně s podzimním sychravým počasím přicházejí otázky, jak můžeme podpořit naši imunitu a odvrátit útoky zákeřných bacilů, kteří na nás číhají doslova na každém kroku. V rámci zdravého životního stylu bychom se měli zaměřit na kvalitní stravu, která dodá našemu tělu dostatek živin a energie. Zatočte s náporem bacilů díky pestré stravě a užijte si podzim naplno!

V podzimních dnech často dochází k rychlým teplotním změnám, chladná rána střídají poměrně teplé dny, a my jsme snáze vystaveni nebezpečí nachlazení. Děti, které začínají chodit do školy nebo školky, jsou pak různým bacilům v kolektivu vystaveny nejvíce. Namístě je tedy vhodné přemýšlet, jak podpořit imunitu dětí i dospělých, a to i v případě, že se vám bacily zpravidla vyhýbají. Ideální prevencí je dostatek pohybu, pravidelný pitný režim a pestrá vyvážená strava.

Základem je dostatečný pitný režim

Zatímco v létě jsme bez problému dokázali vypít litry vody, na podzim toužíme po něčem na zahřátí. Čerstvá voda by měla představovat největší část každodenního přísunu tekutin, pokud ale toužíte po hřejivém nápoji, připravte si lahodný bylinný čaj. Hotový je raz dva a zahřeje nejen po těle, ale i na duši. Zatímco mátový čaj pomáhá při trávení, zázvorový čaj je ideální pomocník v prevenci proti chřipce a nachlazení. Uvařit čaj není žádná věda, pokud ale chcete připravit ten nejlepší čaj, máme pro vás pár tipů, jak na to. Pitný režim můžete zároveň podpořit čerstvě vymačkanou šťávou z ovoce a zeleniny. Zkuste například šťávu z červené řepy, jablek a zázvoru, je bohatá na antioxidanty a vašemu tělu dodá potřebné vitaminy. 

9x horký nápoj bez alkoholu

Více

Jídlo vhodné na podporu imunity

Na podzim bychom měli, více než kdy jindy, dbát na přísun potravin bohatých na bílkoviny, esenciální mastné kyseliny, vlákninu, antioxidanty a vitaminy (zejména B, C a D). Ve vašem jídelníčku by rozhodně neměly chybět ryby, a to alespoň 2x týdně. Vyzkoušejte naši oblíbenou lahůdku - lososa v sezamu s lilkovým kaviárem a dopřejte svému tělu nálož bílkovin a esenciálních mastných kyselin. Do pestrého všestranného jídelníčku řadíme také maso. Na podporu imunity je naprosto ideálním pomocníkem poctivý vývar. Pusťte se do přípravy klasického drůbežího nebo hovězího vývaru a nechte si provonět byt vůní kořenové zeleniny s novým kořením. Nezapomínejte také na obiloviny a luštěniny. Věděli jste, že našemu tělu prospěšné a proti bacilům bojující jsou také houby? Obsahují tzv. beta-glukany, které přirozeně zvyšují odolnost proti různým bakteriálním a virovým onemocněním. Houby mají specifickou a výraznou chuť, která dokáže skvěle vyniknout v kombinaci s masem. Zpříjemněte si podzimní chladné dny a připravte si k nedělnímu obědu vepřové medailonky s houbami a jablky. Nebojte se houby zařadit do jídelníčku a podívejte se na 20 tipů, jak připravit delikátní houbové pokrmy. Své čestné místo v každodenním jídelníčku by mělo patřit čerstvé zelenině a ovoci. Připravili jsme pro vás několik skvělých nápadů, jak připravit zdravé svačinky plné vitaminů pro děti i dospělé.

Zábavné svačiny plné vitamínů

Více

Obchod Apetit