S projektem originálního fotbalového piva přišel Ostravar na podzim roku 2008 a jeho velkou část svěřil fanouškům. Ti v několika kolech hlasování, které probíhalo současně v hospodách i na internetu, vybírali nejprve typ a sílu nového piva, následně pak jméno a sklenici, do které se fotbalové pivo bude čepovat. Finální kolo hlasování proběhlo před Vánocemi loňského roku a příznivci Baníku v něm vybírali logo a etiketu nového piva. „Celkem jsme pracovali s 11 810 hlasy fanoušků, a to je číslo, které překročilo všechna naše očekávání,“ řekla s nadšením manažerka projektu Zuzana Bečková.
Baník, p..o!
Zájem o dění kolem nového fotbalového piva byl opravdu velký, a když pivovar vyzval fanoušky, aby se stali tváří fotbalového piva, zúčastnilo se focení přes sto zájemců. Kdo konkrétně se na etikety a do kampaně nakonec dostal, prozatím pivovar tají. Design etiket i motiv kampaně jsou nyní ve finální fázi příprav. „Věříme, že odvážný krok s využitím skutečných fanoušků fotbalu podtrhne výjimečnost celého našeho projektu,“ tvrdí Bečková.
„Když se ohlédnu zpět, musím přiznat, že v uplynulých čtyřech měsících jsme si všichni, kdo jsme pracovali na projektu fotbalového piva, znovu uvědomili, jak velkým fenoménem je pro tento kraj Baník,“ řekl závěrem tiskový mluvčí Pavel Barvík.