Zdravé a výtečné asijské polévky

sdílet:
Byly časy, kdy pro nás jedinou známou asijskou polévkou byla ta instantní pytlíková ze supermarketu za čtyři koruny. Tyhle levné, ale nezdravé polévky, sice na poličkách v obchodech najdeme pořád, už se ale netěší takové oblibě. Nahradily je poctivě vařené, zdravé asijské polévky, na které chodíme do asijských bistrech a restaurací, a které si u nás našly spoustu fanoušků. Kdo jednou ochutná Pho, Ramen nebo třeba Tom Kha Kai, po pytlíkovce už zkrátka nesáhne.

Pho

Phở je u nás asi nejznámější a nejoblíbenější asijská nudlová polévka. Pochází z Vietnamu a její základ tvoří dlouho tažený vývar, maso, ploché rýžové nudle Pho, podle nichž se polévka jmenuje, dále badyán, skořice, zázvor a bylinky. Právě díky těmto ingrediencím je Phở chuťově bohatší než třeba polévka Ramen. V restauracích můžete najít několik druhů této polévky. Nejznámější je Phở bò, jejíž základ tvoří hovězí vývar, hovězí maso a nudle. Pokud vám hovězí nechutná, můžete si dát Phở gà, tedy kuřecí vývar s kuřecím masem a nudlemi. Pro vegetariány existuje bezmasá verze s názvem Phở chay. Narazit můžete ještě na kachní polévku Phở vịt.

Tajemství Východu aneb To nejlepší z asijské kuchyně

Více

Ramen

Ramen je japonská nudlová polévka založená na silném masovém vývaru (často z vepřových kostí) a pšeničných nudlích Ramen. Dalšími základními ingrediencemi jsou vepřové maso, mořské řasy, vejce, houby, sójová omáčka či miso pasta. Existují dva typy této polévky: Ramen udon s pšeničnými nudlemi a Ramen soba s žitnými nebo pohankovými nudlemi. Oproti výše zmíněné vietnamské polévce Phở je Ramen tmavší a má více kalorií. Milovníky tofu potěší náš recept na tofu ramen se špenátem. Pokud máte doma krevety, určitě vyzkoušejte krevetový ramen, je to prostě bomba!

Miso

Japonská polévka miso je jednou z nejzdravějších a nejjednodušších asijských polévek. Ne nadarmo se jí jinak také říká „japonský zázrak“. Japonci tuto polévku snídají, obědvají i večeří. Základem je tradiční japonská polévka dashi, která se připravuje z mořských řas a uzených sušených ryb. Do vývaru se dále přidávají suroviny jako houby, brambory, zelenina, ryby, zkrátka podle sezóny nebo chuti. Nakonec se do polévky přidává miso pasta, což je fermentovaná potravina tvořená ze směsi sójových bobů, mořské soli a rýže kóji. Má vysoký obsah vitamínu B, proteinů a pyšnit se může i protikarcinogenními účinky. Miso pasta se kromě polévky používá také do omáček, k nakládání zeleniny či masa, nebo jako pomazánka. Polévka miso se jí v menších miskách. Vyzkoušejte náš jednoduchý a oblíbený recept na miso s řasou wakame.

Tom Kha Kai

A nakonec vám představíme thajskou kokosovou polévku Tom Kha Kai. Je plná vůní a chutí, a přitom jednoduchá na přípravu. Základ tvoří kokosové mléko, kuřecí nebo zeleninový vývar, kuřecí maso, citronová tráva, rybí omáčka, limetka, třtinový cukr a kousek galangalu, což je kořen velmi podobný zázvoru. Má ale ostřejší chuť, pronikavější vůni a je narůžovělý. Tom Kha Kai je v thajsku velmi oblíbená, najdete ji snad na každém menu. Zkuste si jednu připravit i vy, doma, pomocí našeho receptu. Pokud neseženete kořen galangalu, níže najdete jednodušší verzi této thajské polévky s tím, co bez problémů seženete v supermarketu.

Thajská polévka

Více

Obchod Apetit