Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Boj za trhy s kvalitním domácím sortimentem

Boj za trhy s kvalitním domácím sortimentem

Nadace Partnerství a občanské sdružení Archetyp společně prosazují vznik nových tržnic. Poukazují na to, že všude ve světě jsou tržnice běžné, a jsou především zárukou opravdu čerstvých, kvalitních a národních pochutin. Většinu tržnic ve světových metropolích navštěvují v hojném počtu i turisté.
21. 1. 2010 | Autor: redakce Apetitu

Pláč nad zrušenými trhy

V Česku dnes mnoho kvalitních tržnic nenajdete, navíc mnohé se v nedávné době zrušily. Například zrušení pražské pankrácké tržnice nezabránily ani petice a protesty. Výjimkou je Zelný trh v Brně a trhy v několika menších městech. Mnoho lidí, ať už z řad běžných občanů nebo i špičkových kuchařů, v poslední době čím dál hlasitěji volá po tržnici s nabídkou kvalitních a českých surovin. Farmáři by tak získali jistotu odbytu.

Podpora do začátku

Nadace Partnerství a sdružení Archetyp spolupracují se zahraničními organizacemi a sdruženími (např. s newyorskou organizací Project for Public Spaces nebo UrbSpace). Nabízejí městům, občanským sdružením i zemědělcům pomoc při prosazování vzniku tržnic, při realizaci a také finanční podporu ze svého fondu.

Dočká se pražská náplavka své tržnice?

Dle studie zadané hlavním městem vytipovali odborníci 17 lokalit, které jsou nejvhodnější pro zřízení tržnice, především z hlediska dopravní dostupnosti, blízkosti centra a turistických atrakcí apod. Jako vítězná lokalita vyšla ze studie náplavka poblíž Palackého náměstí. Tedy od Mánesa k Výtoni.

Uvidíme na jaře

Podle Daniela Mourka z Nadace Partnerství hlavní město Praha, Středočeský kraj a Praha 2 už tržnici odsouhlasily. Nyní probíhají jednání s konkrétními prodejci. Pokud všechno dobře dopadne, mohla by tržnice přivítat první nakupující už letos v dubnu

Návrat ke kořenům online

Zřízení tržnice hodlá Nadace Partnerství a sdružení Archetyp podpořit webovým portálem. Ten má sloužit jako virtuální náměstí.

Zkrátka místo, kde se sejdou všechny tři skupiny, úzce spjaté s tržnicí:

    1. nakupující
    2. farmáři
    3. odborníci (šéfkuchaři)


      Tady by se každý dozvěděl, po čem je na tržnici největší poptávka nebo čeho je přebytek. A kuchaři by si zde mohli najít svého pravidelného dodavatele.

      REKLAMA

      Přidat komentář