Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Projezte se do vánoční pohody

Projezte se do vánoční pohody

Štědrý večer se nezadržitelne blíží a mnozí z vás začínají propadat zoufalství a stresu. Máme pro vás pár rad a tipů, co jíst a pít, abyste zvládli předvánoční šílenství bez zbytečných nervů.
19. 12. 2008 | Autor: redakce Apetitu

Máte před sebou ještě milion úkolů, a přitom se cítíte úplně na dně?
Vyhlaste boj proti únavě! Ta totiž podporuje stres, a to je to poslední, co v tomto čase potřebujete. Každý den se proto vydatně nasnídejte, nejlepší jsou potraviny, které energii uvolňují postupně – například celozrnné pečivo nebo lupínky. Nezapomínejte pravidelně jíst a doplňovat energii – nejlepší je 6× denně. Nezapomeňte, že mezi poslední porcí a odchodem do postele by měly uplynout minimálně dvě hodiny.

Čeká vás celodenní pobíhání po městě a shánění dárků?
Nezapomeňte si do tašky přibalit několik krajíčků knäckebrotu, banán nebo müsli tyčinku. Až vás přepadne opravdový hlad, udělejte si pauzu, zajděte do restaurace na něco lehkého a načerpejte další síly do boje o dárky. Myslete ale na to, že něco k snědku byste si měli dát, ještě než vám vyhládne, jedině tak nepřijdete o elán a chuť k nakupování.

Přes den padáte únavou a večer ne a ne usnout?
Dopřejte si večeři plnou sacharidů, například těstoviny nebo brambory. A nejezte těsně před spaním. Proti nespavosti zabírá také květák, mléko nebo sójové výrobky. Klidně dejte na babské rady – teplé mléko s medem nebo meduňkový čaj fungují opravdu spolehlivě.

Jste v jednom kole, a když se vám konečně podaří najít chvilku na odpočinek, nemůžete se uvolnit?
Nečekejte na Boží hod a naservírujte si k obědu krůtí maso. Obsahuje látky, které ve vás rozproudí serotonin, a díky tomu se dostanete do dobré nálady. Podobné účinky má také zinek, proto se vyplatí uzobávat dýňová semínka. A to se dá zvládnout, i když budete mít opravdovou honičku.

Chystáte se na velký nákup v supermarketu a nemáte sil nazbyt?
Na únavu platí potraviny bohaté na železo, hořčík, zinek a vitamin B. Tyto látky najdete například v banánech, tmavozelené zelenině, jako je brokolice nebo špenát, ve vejcích, tučnějších rybách, pomerančích, dýňových semínkách, vlašských ořeších a celozrnných těstovinách. Před nákupem se dobře najezte a ještě se raději jistěte ‚krabičkou poslední záchrany‘ – může to být třeba banán nebo pytlík ořechů. V každém případě se vybavte lahví vody nebo naředěného džusu. Pokud pečlivě dodržujete pitný režim, pak vydržíte déle fit a svěží, navíc elegantně předejdete bolestem hlavy.

Vánoce jsou na dohled, dárky jsou zabalené, lednice naplněná a začíná hodování…
Naordinujte si last minute detoxikační kůru. Pročistěte se pořádně dávkou jablek, brokolice, mrkve, citronů, lněným semínkem nebo papájou. Imunitní systém povzbudíte koktejlem z jablek, červené řepy, mrkve, celeru a zázvoru.

Den D je tady. Od rána budete na nohu a musíte se postarat, aby byli všichni spokojeni a doma vládl mír a klid. Jak večer nepadnout únavou pod stromek?
Od rána se dopujte vitaminy a udržujte si vyváženou hladinu cukru v krvi. Posnídejte bílý jogurt se sušenými meruňkami, čerstvým ananansem, hruškami a cereáliemi. V průběhu dne si strategicky namíchejte koktejl z mražených lesních plodů – borůvek, malin, ostružin…

REKLAMA

Přidat komentář