Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Nejdeme na pivo, jdeme na panáka!

Nejdeme na pivo, jdeme na panáka!

Počet Čechů holdujících pěnivému moku klesá, i když si pivo někdy dá téměř devět z deseti českých mužů a polovina žen. S překvapivým zjištěním přišlo Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM). „Roční spotřeba piva v Česku dlouhodobě stagnuje na zhruba 160 litrech na osobu. Tuzemská spotřeba Čechů v Čechách klesá, je nahrazována konzumací cizinců v Česku,“ potvrdil trend Jan Veselý z Českého svazu pivovarů a sladoven.
23. 1. 2009 | Autor: redakce Apetitu

Pokles je patrný při srovnání konzumace piva v roce 2004 a 2008. Podle CVVM před necelými pěti lety konzumovalo pivo 93 procent mužů a 60 procent žen, loni pití piva přiznalo 89 procent mužů a rovná polovina žen. Spotřeba piva klesá s rostoucím vzděláním respondentů. Zatímco ti se základním vzděláním přiznali, že vypijí přibližně 13 půllitrů týdně, lidé s vysokoškolským vzděláním si jich dají šest.

Pivo se vyrábí, ale ne pro Česko

Naopak vliv příjmu na konzumované množství nápoje je podle výsledků průzkumu zanedbatelný. Tedy pomineme-li, že dávají přednost ležáku na úkor lehčích a levnějších piv. Do budoucna lze předpokládat příklon zejména vyšších příjmových skupin k jiným nápojům na úkor piva, uvedl Jiří Vinopal z CVVM.

Z průzkumu vyplývá ještě jedno zajímavé zjištění. Nejenže přestáváme pít pivo, ale ani nevěříme, že české pivo uspěje na zahraničních trzích. V roce 2004 by mu palec nahoru nedalo sedm procent dotázaných, vloni už by na něj nevsadilo 13 procent. Stejně tak vzrostl i počet těch (z osmi procent v roce 2004 na 13 procent v loňském roce), kdo si myslí, že české pivo bude vytlačeno zahraničními značkami.

Tuzemská výroba i přesto roste, české pivo totiž chutná nejen cizincům u nás, ale i v zahraničí. Export českého piva od roku 2002 do předloňska vzrostl téměř dvojnásobně.

REKLAMA

Přidat komentář