Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
5 potravin k snídani, které zvýší vaši energii

5 potravin k snídani, které zvýší vaši energii

Cítíte se po ránu málo aktivní? Možná vám chybějí základní minerály a vitaminy. Zde je výběr pěti potravin, které probudí vaši energii, abyste zvládli i rušný pracovní den.
25. 7. 2013 | Autor: redakce Apetitu

1. Banán


Pokud chodíte ráno běhat nebo cvičit, dejte si po tréninku banán. Obsahuje jednoduché sacharidy, které jsou pro vaše tělo okamžitým zdrojem energie. Banány jsou také vynikajícím zdrojem draslíku, jehož snížená hladina v organismu může vést k fyzické slabosti.

2. Ovesná kaše


Ovesné vločky stojí na předních příčkách žebříčku potravin, které umějí skvěle zvýšit energii. Dejte si je k snídani nejméně čtyřikrát týdně – ovesná kaše bez másla a cukru, doslazená medem a doplněná ovocem a ořechy vám pomůže přečkat aktivní dopoledne. Ovesné vločky pomáhají kontrolovat hladinu krevního cukru v krvi a díky obsahu vitaminů skupiny B zlepšují energetické zásoby v těle. Optimální čas, kdy si dát ovesné vločky, je před jedenáctou hodinou dopoledne.
Náš tip: Nejede vám kaše? Namočte vločky do acidofilního mléka, přidejte hrst ovoce nebo kousek banánu, trochu agávového sirupu nebo medu a rozmixujte. Získáte skvělou snídani v koktejlu.

3. Goji


Hrst drobných sušených plodů podobných rozinkám vám doslova rozzáří den, a to nejen díky své červené barvě. Obsahují 19 aminokyselin, cenné rostlinné bílkoviny a minerální látky a stopové prvky, které jsou potřené pro správné fungování vašeho těla. Goji je třeba důkladně rozkousat, jinak vaším tělem projde bez užitku. Nebo ho večer zalijte čajem a ráno vypijte. My si goji oblíbili v koktejlu – předem namočené a rozmixované s dalšími obvyklými přísadami jako jogurt, acidofilní mléko, med a ovoce. Zkuste to také! Dejte si pozor, goji vás opravdu nabije energií. Nedoporučujeme ho proto jíst večer, mohli byste mít problém s nespavostí.

4. Jogurt


Jogurt má pro vaše tělo doslova léčivé účinky. Pohladí žaludek a optimalizuje látkovou výměnu. Přednost dávejte jogurtům s živými kulturami. Nebojte se tuku – nejsme zastánci nízkotučných výrobků, u kterých je chuť vyhnána jinými přísadami. Raději sníst méně poctivého jogurtu než si dát k snídani hodně a nízkotučně. Bílý jogurt obsahuje vápník, vitamin B12 a bílkoviny, všechny složky jsou skvělé pro celkové zdraví organismu. Živiny z jogurtu vaše tělo také snadno převede na potřebnou energii.

5. Zelená smoothies a koktejly


Využijte energii, která se skrývá v listové zelenině. Mladé listy mangoldu či špenátu je nejlepší nakombinovat s dalšími dobrotami, jako jsou šťavnaté letní plody nebo banány či jablka. Rozmixujte je na hladké smoothie s jogurtem či šťávou, a máte dokonalý budíček ve sklenici.

Související

Jsou džusy a smoothies plnohodnotnou snídaní?

Vynikají nasládlou chutí, výživovými hodnotami i vysokým obsahem vitamínů. Zasytí na celé dopoledne a ochrání vás před...
REKLAMA

Přidat komentář