Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Projezte se k jedničkám

Projezte se k jedničkám

Jídelníček vašich dětí může být zdravý a chytrý! Máme pro vás přehled potravin, které povedou ke krásnému vysvědčení.
31. 8. 2009 | Autor: redakce Apetitu
Borůvky
Jejich konzumací se zlepšuje paměť – prokázala to americká studie. Přidávejte je do ovocných salátů anebo je nechte jen tak k ujídání v misce. Sušené borůvky jsou stejně dobré jako čerstvé – vmíchejte je třeba do ranního müsli.

Vejce
Máte je pořád doma a na stole můžou být za pět minut. Žloutky jsou zdrojem lecitinu, který podporuje činnost mozku. Obsahují také cholin, jenž je dobrý na paměť.

Droždí
Kvasnice a výtažky z nich jsou plné vitaminů skupiny B. Posilují mozek a napomáhají koncentraci. Podívejte se po pomazánce Marmite (mají ji například v Tescu) a občas ji nabídněte dětem k snídani.

Sardinky
Obsahují omega-3 mastné kyseliny, ty jsou pro mozek přímo elixírem. Blahodárné látky v sobě mají konzervované i čerstvé sardinky (a také další mastné ryby, například losos, tuňák nebo makrela). Propašujte dětem rybu do sendviče, na kterém si smlsnou ve škole, do salátu či na pizzu.

Banány
Obsahují bílkovinu triptofan a aminokyseliny, které zásobují tělo serotoninem – hormonem dobré nálady. Sice nemají přímý vliv na inteligenci, ale tím, že předcházejí depresi a chmurám, podporují chuť k učení.

Červené maso
Vynikající zdroj železa. Ze studie zaměřené na teenagerky vyplynula souvislost mezi dostatečným přísunem železa a inteligencí – dívky s vysokou hladinou železa měly prokazatelně vyšší IQ a dosáhly lepších výsledků v testech! Děti často odmítají silné ,flákoty‘ masa – proto ho nakrájejte na tenko a osmahněte. Nebo maso ogrilujte, pokrájejte na slabé plátky a zamíchejte do salátu.

Ovesné vločky
Mají nízký glykemický index. To zjednodušeně řečeno znamená menší množství cukru, jež musí tělo odbourávat. Po potravinách s nízkým glykemickým indexem nebudeme mít tak brzy hlad. Vědecké studie ukázaly, že energie z vloček vydrží déle než z energetických nápojů pro sportovce. Vyrobte si domácí müsli, přidávejte vločky do koláčů a při pečení jimi nahrazujte část bílé mouky.

Celozrnné pečivo
Zajistí dětem přísun zinku. Výzkum na více než tisícovce dětí prokázal, že zinek podporuje koordinaci ruka–oko, soustředění a logické myšlení.

Fazole
Snídejte po anglicku! Teplé fazole s toustem zajistí lepší prospěch. Ukázala to studie, podle které měly děti snídající tousty s fazolemi lepší vysvědčení než ty, které jedly samotné tousty. Fazole jsou plné vlákniny a bílkovin!

Slunečnicová semínka
Výborný zdroj hořčíku! Tahle minerální látka je důležitá pro paměť a chuť do učení. Přidávejte proto semínka do snídaňových cereálií, salátů nebo je jen tak uzobávejte.
REKLAMA

Přidat komentář