Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Jak jíst vyváženě a mít dobrý pocit?

Margarín se může na první pohled zdát jako obyčejná potravina, přitom může pomoci doplnit důležité látky, kterých se tělu často nedostává. Navíc jeho používáním můžete prospívat nejen svému zdraví, ale i celé planetě, ve srovnání s máslem totiž zanechává nižší uhlíkovou stopu a šetří zdroje.
11. 6. 2020 | Autor: Komerční prezentace

Zaměřme se na omega-3 a omega-6 mastné kyseliny – v Česku je jejich příjem hluboko pod doporučenou denní dávkou. Nenasycené mastné kyseliny pomáhají rozpouštět a vstřebávat celou řadu důležitých vitaminů. Jsou prevencí proti onemocněním oběhové soustavy, přispívají k udržování správné hladiny cholesterolu a triglyceridů neboli krevních tuků. To je jen krátký výčet účinků rostlinných olejů, které jsou základní složkou margarínu.

Vyměňte živočišné tuky za zdravé oleje

Kvalitní margarín obsahuje takzvané dobré tuky, protože se skládá z rostlinných olejů, obvykle slunečnicového, lněného, řepkového a olivového. Obecně mají tuky tvořit podstatnou část energetického příjmu člověka. Oleje jsou potraviny bohaté na nenasycené mastné kyseliny, takže pozitivně ovlivňují hormony i nervový systém. Například řepkový nebo lněný olej představují přirozený zdroj zmíněných omega-3 mastných kyselin, slunečnicový olej je pak vynikajícím zdrojem omega-6 mastných kyselin. Ty mají účinky na posílení imunitního systému. Přispívají i ke snižování hladiny špatných krevních tuků, pomáhají ke správnému krevnímu tlaku a jsou prevencí kardiovaskulárních onemocnění. Margarín se může na první pohled zdát jako obyčejná potravina, přitom může pomoci doplnit důležité látky, kterých se tělu často nedostává. Navíc jeho používáním můžete prospívat nejen svému zdraví, ale i celé planetě, ve srovnání s máslem totiž zanechává nižší uhlíkovou stopu a šetří zdroje.

Zkuste si vyrobit margarín doma

Možná vás překvapí, že si margarín můžete zkusit stlouct doma podobně jako máslo. Margarín je směsí rostlinných tuků a vody. Aby se dosáhlo jejich perfektního prolnutí, je třeba několik fází míchání a chlazení, během nich se k olejům přidává takzvaný emulgátor. Jde o přírodní látku napomáhající dokonalému promísení vody a olejů. Jako emulgátor můžete v domácích podmínkách použít vaječný žloutek. V margarínu z obchodu tuto roli obvykle hraje lecitin – prospěšná a nepostradatelná látka, která stimuluje nervový systém a napomáhá správné funkci metabolismu.

Myslete i na životní prostředí

Pokud je pro vás důležité nejen vlastní zdraví, ale i stav planety, je to další důvod, proč margarín zařadit do jídelníčku častěji. Jeho rostlinný základ je totiž vhodnou volbou pro životní prostředí: ve srovnání s máslem zanechává nižší uhlíkovou stopu a spotřebovává méně zdrojů. Když nahradíme jeden kilogram másla stejným množstvím margarínu, uspoříme tolik vody, kolik by stačilo na 7 minut ve sprše, a ušetříme emise uhlíku srovnatelné s třicetikilometrovou jízdou autem.

Související

REKLAMA

Přidat komentář