Kuchařky Apetit DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Pochutnejte si na italských specialitách bez lepku a laktózy!

V dnešní době čím dál víc lidí trpí celiakií či nesnášenlivostí laktózy. Pokud patříte mezi ně, nemusíte smutnit, na svých oblíbených jídlech si můžete pochutnat i tak.
2. 11. 2016 | Autor: Komerční prezentace

Bezlepkové lasagne s boloňskou omáčkou

Ingredience:

  • konzervovaná boloňská omáčka bez lepku
  • bezlepkové lasagne
  • 500 ml mléka bez laktózy (např. sójového)
  • 40 g másla bez laktózy
  • 40 g bezlepkové mouky
  • sůl, pepř, muškátový oříšek
  • sýr bez laktózy dle chuti

 

Příprava jídla:

V hrnci rozpusťte máslo, zasypte ho moukou a nechte asi minutu zasmahnout. Zalijte mlékem, přidejte koření a přiveďte k varu. Míchejte tak dlouho, dokud nezíská hustou konzistenci. Když je bešamel hotový, vymažte formu olivovým olejem a vlijte půlku bešamelu. Vyskládejte na něj lasagne (nevařit dopředu!), tak aby zakryly dno a potřete je boloňskou omáčkou. Postup opakujte, dokud nedojde omáčka, přičemž poslední vrstvu musí tvořit plátky lasagní. Ty zalijte zbytkem bešamelu a dejte do trouby vyhřáté na 200°C na cca 20 minut. Když jsou hotové, dle chuti posypte sýrem a krátce zapečte, aby sýr zezlátl.

 

Sójová Panna Cotta

Ingredience:

  • 400 ml sojové smetany
  • 1 lžíce práškového Agaru
  • agávový sirup
  • citronová šťáva
  • třešňový džem
  • vanilkový lusk

 

Příprava jídla:

Lžíci agaru rozmíchejte v troše studené vody a nechte 10 minut nabobtnat. Do hrnce dejte smetanu, namočený agar i s vodou a vyškrábněte do něj vanilkový lusk. Přiveďte k varu a vařte poté ještě 5 minut. Potom odstavte z plotny a nechte odstát a přidejte agávový sirup. Hotovou hmotu vylijte do formiček a nechte v lednici přes noc ztuhnout. Do hrnce dejte 5 polévkových lžic bezlepkového třešňového džemu, pokapejte citronem a vodou a trošku prohřejte, aby byl džem tekutý a vznikla třešňová omáčka. Vychladlou panna cottu vyklopte a polejte omáčkou.

REKLAMA

Přidat komentář