Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
5 jídel, která zvýší vaši imunitu

5 jídel, která zvýší vaši imunitu

Jak zůstat fit a zlepšit obranyschopnost svého organismu v tomto období? Přidejte do svého jídelníčku následující jídla a potraviny a nezapomeňte si důkladně mýt ruce a hodně spát. Budete odolnější a chřipka si na vás jen tak nepřijde.
15. 1. 2014 | Autor:

1. Kuřecí polévka


Někdo jí také říká tekutý penicilin. Po horké polévce vám hned začne téct z nosu a to je přesně to, co potřebujete. Čistíte si tak sliznici od patogenních virů a bakterií. Stejně jako další horké tekutiny vás silná polévka zahřeje a pomáhá hydrataci. Uvařte si nejlepší kuřecí vývar podle našeho receptu.



2. Jogurt


Pro dobrou imunitu potřebuje být vaše tělo zahrnuto dobrými bakteriemi. Ideálním partnerem pro tuhle misi jsou výrobky s probiotiky. Dejte si každý den jogurt s živými bakteriemi nebo třeba kefír, žinčici či acidofilní mléko. Pokud vás na mléčné výrobky zrovna neužije, svoji roli skvěle splní i kysané zelí. Nejlépe ve formě čerstvého salátu s jablky a trochou panenského oleje. Zkuste třeba konopný.


3. Zelený čaj


Oblíbený asijský nápoj je plný polyfenolů a antioxidantů. Některé druhy dokonce obsahují více vitaminu C než citrusy. Abyste jeho blahodárné účinky dokonale využili, musíte ho také správně připravit. Zelený čaj nikdy nezalévejte vařící vodou. Ochutit ho můžete citronem či medem, ale nepřidávejte do něj mléko, které znehodnocuje polyfenoly.



4. Vitamin D


Důležitý vitamin pozitivně ovlivňuje celkovou imunitu a chrání srdce. Najdete ho například v divoce žijících rybách, jako jsou makrely, losos či tuňák. Hlavním zdrojem vitaminu D jsou sluneční paprsky, kterých si v těchto dnech moc neužíváme, a tak si pro své ‚déčko‘ budete muset nejspíš skočit do lékárny.



5. Rozpustná vláknina


Pročišťuje tělo a pomáhá bojovat s bakteriálními infekcemi. V trávicím traktu působí jako prebiotikum. Spoustu rozpustné vlákniny najdete například v luštěninách, semínkách, obilovinách (hlavně v žitě, ovsu a ječmenu), kořenové zelenině, bramborách a některém ovoci (především v jablkách a banánech). S chutí do nich!


REKLAMA

Přidat komentář