5 jídel, která zvýší vaši imunitu

Vývar
ZDROJ: Unsplash/Kadir Celep
sdílet:

Jak zůstat fit a zlepšit obranyschopnost svého organismu v tomto období? Přidejte do svého jídelníčku následující pokrmy a potraviny. Budete odolnější a chřipka si na vás jen tak nepřijde.

Kuřecí polévka


Někdo jí také říká tekutý penicilin. Když vás trápí nachlazení, po horké polévce se vám hned uleví. Silný vývar funguje ale i jako prevence a co se týče prohřátí, není snad nic lepšího. Uvařte si nejlepší kuřecí vývar podle našeho receptu nebo třeba bleskovou kuřecí pho.

Nejlepší kuřecí vývar

Nejlepší kuřecí vývar

Více

Jogurt

Abyste měli silnou imunitu, organismus musí mít vyvážený poměr zdraví prospěšných bakterií. Pro takovou misi jsou ideálním partnerem probiotika. Dejte si každý den jogurt s živými bakteriemi nebo třeba kefír či acidofilní mléko. Pokud mléčné výrobky příliš nemusíte, svoji roli skvěle splní i kysané zelí.

Zelený čaj

Zelený čaj je plný polyfenolů, které pomáhají v boji proti Alzheimerově chorobě, infarktu i roztroušené skleróze. Bohatý je také na antioxidanty pomáhající neutralizovat škodlivé volné radikály. Některé druhy dokonce obsahují více vitaminu C než citrusy.

  • Abyste jeho blahodárné účinky dokonale využili, musíte ho také správně připravit. Zelený čaj nikdy nezalévejte vařící vodou, čaj by mohl mít štiplavou chuť. Stačit bude 80 °C.

Ryby

Hlavním zdrojem vitaminu D jsou sluneční paprsky, kterých si v těchto dnech moc neužíváme, takže je ten pravý čas podpořit jeho tvorbu jinak. Důležitý vitamin pozitivně ovlivňuje celkovou imunitu a chrání srdce.

  • Najdete ho ve všech rybách, vysoké množství ho mají například makrely, losos či tuňák. Spoustu ho ale obsahují i konzervované ryby.

Proč patří tučné mořské ryby do našeho jídelníčku?

Proč patří tučné mořské ryby do našeho jídelníčku?

Více

Potraviny obsahující rozpustnou vlákninu

Vláknina pročišťuje tělo a pomáhá bojovat s bakteriálními infekcemi. V trávicím traktu působí jako prebiotikum. Spoustu rozpustné vlákniny najdete například v luštěninách, semínkách, obilovinách (hlavně v žitě, ovsu a ječmenu), kořenové zelenině, bramborách a některém ovoci (především v jablkách a banánech).

Související články

Klíčení a microgreens: Doplňte vitamíny přirozeně i v zimě!
  • Jak na to

Klíčení a microgreens: Doplňte vitamíny přirozeně i v zimě!

Zimní období je na lokální zeleninu poněkud skoupé. Obzvlášť na tu šťavnatou. Řešení však existuje! Jídelníček si můžete zpestřit vlastnoručne vypěstovanou zeleninou. Nepotřebujete k tomu skleník ani žádnou zdatnost zahrádkáře. Řeč je...
Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit