Co jíst před cvičením

Co jíst před cvičením
sdílet:
V rámci jarního vzkříšení se někteří z nás snaží získat zpátky přes zimu ztracenou kondici. Víte ale, co jíst před cvičením, abyste dosáhli kýženého výsledku?

Žádná těžká jídla


Před náročným fyzickým výkonem potřebujeme doplnit energii, abychom během cvičení nebyli unavení a abychom měli z čeho spalovat. Obecně platí, že je značně kontraproduktivní konzumovat před a po zátěži těžká jídla, která nám budou ležet v žaludku. Z tohoto důvodu je nevhodná typická česká kuchyně. Kupříkladu strávit svíčkovou trvá 6–8 hodin. Vyhněte se taktéž vepřovému masu a hranolkům s majonézou.

Před sportem


Poslední jídlo si dejte minimálně 90 minut před cvičební lekcí. Neměli byste mít hlad ani se cítit plní. Preferujte uhlovodany v podobě rýže, brambor, těstovin, müsli či tmavého pečiva a krekrů třeba s arašídovým máslem.

Měli byste sami vyzkoušet, co vám jednoduše sedne a po čem vám bude na cvičení dobře. Těstoviny se sušenými rajčaty by mohly být správnou variantou. Porovnat je můžete třeba s bramborami se salsou verde, které dokonale zasytí. Anebo vyzkoušejte na sport přímo stvořené müsli tyčinky.

Připravila Lucie Perlíková

Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit