Něco na zub: nízkotučné dezerty

Tapiokový pudink
ZDROJ: Ivabalk/Pixabay
sdílet:

Že zní nízkotučný dezert jako protimluv? Podívejte se na naše tipy, jak si takový nízkotučný dezert připravit doma a ještě si pochutnat.

Poctivý máslový korpus, čokoláda, smetanový krém nebo šlehačka, to vše jsou suroviny s vysokým obsahem tuku. Čas od času si každý zdravý člověk rád dopřeje trochu gurmánského obžerství.

V rámci zdravějšího životního stylu bychom to s tučnými a sladkými jídly však neměli přehánět. Cukr se totiž ukládá v těle v podobě tuku. Takže pokud ochudíte svůj dezert o tuk, ale na cukru nebudete šetřit, ve výsledku mlsat bez výčitek nebudete.

Jak připravit sladký dezert, který zasytí, zažene chuť na sladké a přitom obsahuje jen minimum tuku?

Lahodný pudink bez tuku a se spoustou vitaminů

Jak připravit lahodný hustý pudink bez mléka? Škrobnaté suroviny a plodiny nabobtnají ve spojení s jakoukoli tekutinou, například s vodou nebo ořechovými či obilnými alternativami mléka. Použít můžete například chia semínka nebo tapiokové perly.

Obvykle jim stačí pár hodin pobytu ve vodě a promění se v gel. Díky nim pak můžet vytvořit neodolatelný nízkotučný dezert, který se skvěle hodí na snídani nebo svačinu. 

  • Proč jíst chia semínka? Jejich konzumací získáte omega-3 nenasycené mastné kyseliny, jsou také zdrojem kvalitních bílkovin a obsahují spoustu vitamínů a minerálů. Dovedou skvěle zahustit a dodat pokrmům i dezertům konzistenci

Kokosový chia pudink s čokoládou a jahodami

Více

  • Proč jíst tapiok? Kromě jemné až neutrální chuti, které dodá šmrnc zejména spojení s kokosovým nápojem, obsahují tapiokové perly hořčík, selen, vápník, fosfor, železo, draslík a vitamin B. Pudink z tapiokových perel rychle zasytí.

Tropický tapiokový pudink

Více

Nízkotučný dezert pro čokoholiky

I milovníci čokolády si mezi nízkotučnými dezerty najdou své. Nezbytnou ingrediencí zrcadlově lesklých čokoládových báboviček je želatina, která prospěšně působí na naše klouby. Jedinou nevýhodou tohoto receptu je nutnost tuhnutí báboviček přes noc, což může být vzhledem k jejich lákavé vůni a neodolatelné chuti obtížné vydržet.

Čokoládové bábovičky

Více

Cheesecake a panna cotta z jogurtu

Kdo by odolal smetanovému cheesecaku a osvěžující panna cottě? V tradičním pojetí jde však o dezerty tučnější, proto pro vás máme jejich odlehčenou verzi založenou na nízkotučném jogurtu. 

Jogurtový cheesecake

Více

Ledové osvěžení se sorbetem

Dokonalý dezert ideální zejména v horkých letních dnech si můžete dopřát také v podobě osvěžujícího sorbetu. Na rozdíl od zmrzliny je sorbet bezlaktózový a pro náš organismus lehčeji stravitelný. Zkusit můžete všechny možné příchutě, které vás jen napadnou. Pusťte se do přípravy a vychutnejte si ledové osvěžení třeba ze sezónního ovoce. Nezpomeňte s přidáváním cukru spíš šetrit, samotné ovoce ho obsahuje dost.

Sorbet: dokonalé ovocné osvěžení

Více

Pečené ovoce v jogurtu

Další z řady svěžích odlehčených dezertů stojí na lesním ovoci v kombinaci s vanilkou, medem a jogurtem. Rychlá a snadná příprava spolu s lahodnou chutí vás zaručeně chytne za srdce. Díky vejcím je tento dezert navíc skvělou a vyváženou snídaní. 

Pečené ovoce v jogurtu

Více

 

Související recepty

Autor: Šárka Měřičková

Obchod Apetit