Zažeňte stres vhodně zvoleným jídelníčkem

sdílet:
Sedíte den co den vystresovaní v dopravní zácpě na cestě do práce? Nebo na vás stres padá při plnění vašich pracovních povinností? Zbavte se ho dobrou snídaní.

Stresový režim


Stres vzniká mnoha různými způsoby a je vlastně jedno, zda se jedná o nějaký fyzický výkon, či pracovní zátěž. Naše tělo se prostě přepíná do režimu ‚ještě to zvládnu‘, produkuje řadu různých hormonů (adrenalin a další) a přestává fungovat tak, jak má. Dlouhodobý stres způsobuje dlouhodobou nespokojenost, ale i zdravotní problémy.

Volba jídelníčku


Jídlo patří k těm nejjednodušším nástrojům omezení stresu. Stačí změnit některé ingredience našeho jídelníčku, a tlak okolního prostředí budeme zvládat mnohem lépe. Už po týdnu. Vždy, když si budete připadat vystresovaní, přidejte do svého jídelníčku čerstvé ovoce a zelené salátové listy (špenát, ledový salát, římský salát, polníček, rukola, řapíkatý celer), případně rýži natural a dostatek vody. Pokud si je chutně připravíte, zbavíte se stresu už při jejich konzumaci. Každopádně do půlhodinky po snědení ucítíte výraznou úlevu.

Pryč se zdravotními obtížemi


Jakmile se zbavíte stresu, zmizí řada jak drobných, tak i významnějších zdravotních potíží. Bakterie v krvi se totiž nemohou množit. Odbouráváním stresu zvyšujete pH krve, a tím vytváříte zásadité prostředí, které bakteriím nesvědčí. Při mnoha studiích byla zjištěna přímá souvislost mezi odbouráním stresu a následným posílením imunity.


Připravil Filip Říha

Autor pomáhá jako kouč ostatním zbavit se stresu. Jako majiteli firmy Freshbedynky.cz se mu stresové situace rozhodně nevyhýbají. Umí je však zvládnout.

Čtěte ve čtvrtek:

Jaké potraviny zvolit pro odbourání stresu a co si z nich připravit?
Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit