Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Od revoluce v kuchyni po nečekaný konec: Oblíbená značka Tupperware opouští trh

Tupperware
ZDROJ: Shutterstock
sdílet:

Tupperware, ikona domácností a symbol inovace v kuchyňských potřebách, má za sebou fascinující příběh, který se změnil z úspěšného byznysu na smutný bankrot. Jak se stalo, že značka, jež ovládla domácnosti, skončila tak náhle?

Přestože Tupperware oficiálně skončila, její dědictví žije dál. Pro mnohé zůstává symbolem praktické organizace a nostalgickým připomenutím zlaté éry domácností 20. století. Stále existují sběratelé, kteří uchovávají staré kousky jako památku na dobu, kdy Tupperware byla královnou kuchyní.

Tupperware: Symbol mnoha domácností

Tupperware není jen značka plastových krabiček. Byla to revoluce. V roce 1946 ji založil americký chemik Earl S. Tupper, který přišel s inovativním plastovým výrobkem, jež měl změnit uchovávání potravin v každé domácnosti. Na trh uvedl tzv. „zázračnou mísu“ vyrobenou z tehdy téměř neznámého polyethylenu.

Díky vzduchotěsným a vodotěsným víčkům si tuto značku rychle oblíbily nejen ženy v domácnosti, ale také profesionální kuchaři. V době, kdy většina domácností závisela na skleněných a kovových nádobách, přinesla Tupperware praktičnost, trvanlivost a lehkost.

  • Plastové krabičky, které firma vyráběla, sloužily například k uchovávání čerstvých potravin, k mražení, přepravě pokrmů a jejich servírování.

  • Tupperware své výrobky prodávala do více než 100 zemí. V České republice značka působila od roku 1996.

Fenomén Tupperware party: Jak značka ovládla domácnosti

Tupperware se proslavila nejen díky svým výrobkům, ale také jedinečným způsobem prodeje. Legendární „Tupperware party“ umožnily ženám z různých koutů světa nejen nakupovat výrobky, ale také si budovat komunitu. Prodejní večírky pořádaly především ženy z předměstí. Tyto domácí akce se staly fenoménem, který se rozšířil především v 50. a 60. letech 20. století. Tupperware tak přispěla k emancipaci žen, které díky nim získávaly finanční nezávislost a prostor k podnikání.

  • Hostitelka k sobě domů pozvala kamarádky i ženy z okolí – společně se bavily, vyměňovaly si recepty a zajímavé postřehy z domácnosti, seznámily se s novými lidmi a na konci nakoupily Tupperware výrobky.

  • Původní produkty byly dostupné v modré a bílé barvě, postupem času přibyly moderní pastelové barvy, dokonce i vzory a obrázky, které upoutaly především děti.

Jak produkty Tupperware přetvářely kuchyně

Tupperware nabízela širokou škálu produktů, které byly praktické, barevné a mnohdy nepostradatelné. Od klasických krabiček na uchovávání potravin až po sofistikované mixéry či kuchyňské potřeby, značka se stala synonymem pro moderní, organizovanou kuchyni. Spotřebitelé si oblíbili nejen její produkty, ale i jejich funkčnost. Díky těsným víčkům se potraviny uchovávaly déle čerstvé a lehkost krabiček umožnila jejich snadné přenášení.

Konec jedné éry: Tupperware vyhlašuje bankrot

Firma Tupperware ale nedokázala reagovat na změny trhu. Konkurence, nové materiály, ekologické obavy a digitální prodejní platformy přispěly k jejímu postupnému pádu. V roce 2024 společnost oznámila bankrot, čímž uzavřela jednu z nejslavnějších kapitol v historii kuchyňských potřeb. Značka, která kdysi slavila úspěchy díky osobnímu prodeji a inovaci, se stala obětí doby a změny nákupních zvyklostí.

Zdroje informací: tupperwarenewstreamnovinkymagazin.recepty

Skryt pre seznam

Související články

Apetit magazín