Kuchařky Apetit Vína Apetit
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo

Zdravé moučníky z celozrnné mouky

Chcete péct s celozrnnou moukou, ale nevíte, odkud začít? Tady jsou naše tipy na bezproblémové celozrnné pečení.

JAKOU MOUKU VYBRAT
Tak jako existují různé druhy obilovin, existují i různé druhy mouky. Pro začátek doporučujeme vyzkoušet špaldovou, která má příjemnou, lehce oříškovou chuť. Základ je také celozrnná pšeničná mouka, kterou koupíte v různé jemnosti mletí. Do chleba se hodí celozrnná žitná, lívance jsou skvělé s malým přídavkem pohankové či kukuřičné mouky. 

JAK NAHRAZOVAT
Zpočátku nedoporučujeme nahrazovat v receptech celé množství bílé mouky pouze moukou celozrnnou. Ta je totiž nasákavější a potřebuje více tekutin. Osvědčilo se nám začít s poměrem 1 díl celozrnné mouky k 3 dílům mouky světlé. Díky postupnému přidávání si na celozrnnou mouku a práci s ní lépe zvyknete. 

JE BIO LEPŠÍ?
Doporučujeme nakupovat celozrnnou mouku v biokvalitě. Slupky zrn obsahují více zdraví prospěšných látek, ale především v nich nejsou pesticidy používané v konvenčním zemědělství. Velký výběr mouky mají dnes nejen prodejny zdravé výživy, ale i supermarkety. My si zamilovali mouku z farmy BioVavřinec. K dostání třeba na farmářských trzích nebo v e-shopu.

SKLADOVÁNÍ
Do celozrnné mouky se vždy kromě slupky mele i klíček. Ten obsahuje cenné oleje, které však po nějaké době žluknou a mouku znehodnocují. Proto vždy sledujte datum spotřeby a mouku co nejdříve zpracujte. Ideální je skladovat ji na chladném místě při teplotě do 15 °C. 

Následující sladkosti upečené z celozrnné mouky a oslazené přírodními sirupy jsou jednoznačný důkaz toho, že zdravé jídlo může být ne dobré, ale přímo skvělé!

Přidat komentář