„Díky fair trade a našim zákazníkům máme každodenně pozitivní vliv na životy farmářů, kteří pěstují kávu, a také na farmářské komunity,“ řekl Vladan Armus, brand president společnosti Starbucks pro region střední a východní Evropy.
Mammacoffee
Další z kaváren, kde si v Praze můžete dopřát fair trade kávu, je síť kaváren mamacoffee. Můžete si zajít buď do Korunní, Vodičkovy, anebo do Londýnské ulice. Mamacoffee byla jednou z prvních, která u nás začala fair trade kávu vařit.
Fair trade
Fair trade je nezávislá známka, která zaručuje, že takto označené produkty byly certifikovány v souladu s mezinárodními standardy. Je to strategie pro snížení chudoby a pro udržitelný rozvoj ve světě. Jejím smyslem je vytvořit důstojné podmínky pro výrobce, kteří jsou v konvenčním systému obchodu ekonomicky znevýhodněni a opomíjeni. To, že se fair trade stává novým trendem, dokazuje růst maloobchodního obratu fair trade výrobků.
V roce 2008 dosáhl v České republice maloobchodní obrat produktů 41 milionů korun, meziročně se tak zvýšil o 54 %. To je nejvíce ze všech nových členských států EU. Mezi nejoblíbenější produkty patří fair trade káva, čaj a čokoláda. Tyto výrobky jsou dostupné i v řadě supermarketů (Tesco, dm drogerie, Globus, Interspar, Marks & Spencer).