Hybrid dvakrát jinak

Komerční sdělení
Ford Kuga
ZDROJ: Ford
sdílet:
Ford Kuga patří k nejoblíbenějším SUV na evropském trhu. Mimo jiné díky tomu, že zákazníkům dává na výběr hned z několika druhů tichého a úsporného elektrifikovaného pohonu.

Ford Kuga patří k nejoblíbenějším SUV na evropském trhu. Mimo jiné díky tomu, že zákazníkům dává na výběr hned z několika druhů tichého a úsporného elektrifikovaného pohonu.

Určitě vám neuniklo, že velkém tématem automobilového průmyslu se stala elektrifikace. Netýká se ale jen samotných elektromobilů. Zákazníci po celé Evropě houfně přesedají na nejrůznější druhy hybridního pohonu. Ten je ideálním řešením pro každého, kdo touží po tiché a úsporné jízdě, ale čistě elektrický pohon pro něj zatím není z nejrůznějších důvodů vhodný. K lídrům elektrifikace aut patří bezesporu Ford. Důkazem je třeba to, že svoje nejoblíbenější SUV, model Kuga, nabízí vedle konvenčních jednotek hned se dvěma druhy hybridního pohonu.

Kuga PHEV je takzvaný plug-in hybrid, tedy hybrid s možností externího dobíjení – typicky přes noc doma nebo přes den v práci. Má i spalovací motor a s vybitou baterií se vlastně nic neděje, funguje jako běžné SUV na benzin. Nabitý akumulátor mu ale umožňuje ujet až 56 km jen na elektřinu, což většině lidí s rezervou stačí na běžné denní pojížďky. Potvrzují to i data Fordu. Majitelé Kugy PHEV najezdí v průměru polovinu svého celkového nájezdu právě na elektrický pohon. Vedle tichého cestování jim to přináší roční úsporu v řádu desítek tisíc korun, zatímco pro nás ostatní to znamená čistší vzduch ve městě a méně emisí oxidu uhličitého, který významně přispívá ke klimatickým změnám.

Ford Kuga PHEV
ZDROJ: Ford

Prodejní výsledky jasně ukazují, že s kombinací atraktivního, dobře vybaveného SUV a hybridního pohonu se Ford trefil do černého. Kuga PHEV je totiž vůbec nejprodávanější auto s plug-in hybridním pohonem, a to v celoevropském měřítku! Co když ale nemáte možnost externího nabíjení, a přesto chcete jezdit ekologicky a úsporně? I pro vás má Ford řešení. Samonabíjecí Kuga Hybrid žádnou zásuvku nemá a nepotřebuje, její akumulátor se dobíjí při jízdě takzvanou rekuperací. Díky tomu nabízí stejně úsporný provoz jako dříve tolik populární dieselové motory spolu s vynikající kultivovaností a tichými rozjezdy ve městě. O její efektivitě svědčí i fakt, že na jednu nádrž ujede fantastických 1000 kilometrů! Na přání se Kuga Hybrid dokonce dodává s pohonem všech kol, což je u hybridů tohoto typu unikátní výhoda. Díky tomu si můžete dopřát jak tichou a úspornou jízdu, tak zvýšenou jistotu ovládání v zimním období nebo na nezpevněných cestách.

Ford Kuga PHEV
ZDROJ: Ford

I hybridní varianty si samozřejmě zachovávají přednosti modelové řady Kuga. Ať už jde o dynamický vzhled, nejmodernější asistenční technologie, jež řidiči nenápadně pomáhají v rušném městském provozu i při monotónních dálničních přesunech, nebo online připojení, které dává soužití s autem úplně nový rozměr. Nejde jen o to, že navigace počítá trasu podle aktuální hustoty provozu, ale třeba i o to, že přes mobilní aplikaci můžete vzdáleně odemknout či zamknout dveře, nastartovat, a tedy vyhřát nebo vychladit interiér vozu, nebo zjistit stav nabití akumulátoru, a dokonce i tlak v pneumatikách. Takže už zbývá jen rozhodnout se, která z hybridních variant Fordu Kuga je pro vás ta pravá.

Ford Kuga PHEV
ZDROJ: Ford
Autor: Komerční sdělení

Obchod Apetit