Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Buďte ve své (krásné) kůži

Buďte ve své (krásné) kůži

Chcete mít krásně hladkou, jemnou a zářící pokožku? Stačí jíst a pít ty správné dobroty!
6. 3. 2009 | Autor: redakce Apetitu

Za oblíbený krém nebo mastičku jsme schopni utratit majlant. Jenže, jak známo, skutečná krása vychází zevnitř… Méně poeticky a více pragmaticky vzato: to, co jíme, se ,zobrazí‘ na stavu pokožky. Takže by bylo možná lepší zkusit nejdřív ,mazání zevnitř‘… Vyvážené jídlo totiž zásobujete pleť všemi potřebnými živinami a nastoluje v těle rovnováhu – pokožka vám za to poděkuje tím, že bude jemná, bez pupínků a zůstane déle mladá. Výsledky naší pleťové diety budou znát zhruba po šesti týdnech – ale uvidíte, že to vážně funguje! Vaše abeceda

  • Vitamin A napomáhá vzniku nové kůže. Dostanete ho do sebe s játry, vajíčky, mlékem, mořskými rybami nebo margarínem.
  • ,Béčka‘ přinášejí pokožce vitalitu, pružnost a hedvábný vzhled. Nejvíc ,béček‘ je v hovězím masu, tvrdých sýrech, vajíčkách a játrech.
  • Vitamin C pomáhá vytvářet kolagen, který zpevňuje tkáně a prostřednictvím jemných céviček vyživuje pleť. Spoustu vám ho dodají borůvky, ostružiny, brokolice, guava, kiwi, pomeranče, papája, jahody a sladké brambory.
  • E jako elasticita: O to, aby byla pokožka krásně pružná, se postará i vitamin E. Rozhodně jím nešetřete – zabraňuje totiž pohromám, které by jinak způsobilo přílišné opalování a útoky volných radikálů. Spoustu ,éčka‘ v sobě mají mandle, avokádo, ořechy, piniové oříšky a slunečnicová semínka.

Vaše šťastná čísla: tři a šest
Cestu na váš stůl by si měly najít omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, a to ve velkorysém množství. Tyhle esenciální mastné kyseliny dopravíte do těla hlavně v mořských rybách nebo lněných semínkách. Dobrou zásobárnou ,šestek‘ jsou také zastudena lisované oleje: olivový, slunečnicový nebo kukuřičný.

Česnek na ni!
Ďábelsky účinná je i síra, takže byste měli mít často na talíři lahůdky s česnekem nebo cibulí. Oba druhy aromatické zeleniny totiž vyhlazují pleť – ať už je si dáváte syrové, třeba v salátu, nebo předtím absolvují tepelnou úpravu.

Pozinkujte se
Zinek spraví to, co se pokusily pokazit slunce a smog. Takže si naordinujte játra, dýňová semínka, sardinky nebo třeba ústřice.

Každý den pár sušených meruněk
Jsou plné železa a udržují v kůži to správné napětí. Jako ,lifting‘ fungují i sezamová semínka, nejlépe přidaná do ovesné kaše nebo müsli.

Pijte, pijte a zase pijte!
Dopřejte pleti každodenní zálivku osmi sklenic čisté vody – rázem bude mnohem zářivější! Žádný problém!

Máte suchou pleť?
Chce to beta-karoten (tím jsou nabité žluté i červené papriky a listová zelenina) a omega-3 mastné kyseliny: cereálie nebo chleba s máslem si posypte lžící lněných semínek.

Jste mastňáci?
Vyhněte se rychlým občerstvením a sladkostem. Místo másla si jako Italové namáčejte ciabattu v olivovém oleji.

Svědí vás kůže?
Pomůže vám vitamin B (vejce, ryby, čočka, ořechy a celozrnné potraviny) – podpoří krevní oběh, jehož nedostatečnost někdy způsobuje svědění.

Akné? Zkuste selen. Je třeba v tuňákovi a v ořechách para a kešu.

REKLAMA

Přidat komentář