Plníte si své sny a rozhodli jste se pro otevření vlastní cukrárny? Připravte se na to, že jde o obor, ve kterém narazíte na tvrdou konkurenci i v menších obcích, o větších městech nemluvě. Jak tedy podnik zařídit, abyste se konkurence bát nemuseli?
Začněte výběrem místa
Správné místo je jedním ze zcela klíčových parametrů. Je velký rozdíl, zda vaše cukrárna bude umístěna v rušné lokalitě, nebo v místě, kde obyvatelé přirozeně neproudí. Vsadit můžete na náměstí, pěší zóny nebo hustě osídlené rezidenční lokality. Pozor si naopak dejte na opuštěné ulice, průmyslové zóny nebo na zóny s nízkou hustotou obyvatelstva (například ulice s rodinnými domy).
Je nezbytné, abyste byli na očích a lidé k vám měli přirozeně blízko.
Nastavte jasný koncept
Mezi úspěšnější podniky patří ty, které znají svou cílovou skupinu a jsou jasně vyhraněné. Nemůžete uspokojit všechny. Chcete obsloužit starší skupinu obyvatel, působíte na venkově? Vyrábějte klasické „retro“ zákusky. Jste ve velkém městě, cílíte na mladší publikum? Pak byste měli nabízet svěží moderní dezerty. Zvolenému konceptu by pak mělo odpovídat i veškeré vybavení cukrárny od podlahy až po strop. Bavíme se přitom také o výmalbě, nábytku i různých drobných dekoracích.
Otevřete se svým hostům
Moderní podnik by měl být transparentní, prodejna by navíc měla hosty doslova vítat. Stačí zdánlivě nepodstatné detaily. Přísun návštěvníků můžete například zvýšit tím, že bude mít cukrárna – zejména v teplých dnech – trvale otevřené dveře. Kromě zavřených dveří mohou být překážkou i schody a další na první pohled drobnosti. Snažte se, aby váš host musel těchto překážek překonávat co nejméně.
První, co by měl zákazník vidět (ideálně už z ulice), je pult s nabídkou cukrovinek. Pokud to možné není, prezentujte svou nabídku již venku s pomocí ručně nadepsaných tabulí a na sociálních sítích.
Svým hostům se ale můžete otevřít ještě více. Postačí prosklená stěna k oddělení prodejní a výrobní části vašeho podniku. Kdokoliv tak může vidět, jak se sladkosti vyrábí. Jde o skvělý reklamní tah. Lidé jsou přirozeně zvědaví a zejména krátce po otevření se rychle roznese tento zajímavý prvek vaší prodejny, který žádná konkurence v okolí nemá. Mnoho zákazníků k vám kvůli němu zavítá a vy si tak vytvoříte první stálé návštěvníky. Kromě toho jde ale o obrovský prvek důvěryhodnosti – lidé budou vidět, že dobroty jsou vyráběné v hygienických podmínkách, z kvalitních surovin a sympatickými lidmi.
Vše má ale své limity. Hosté mohou být vaší otevřeností tak zlákáni, že budou chtít projít až do kuchyně samotné. Průhledné prostory mohou lákat i zloděje. Proto je dobré si zároveň objednat bezpečnostní systém. Přístupové systémy zajistí, že nepovolaní lidé se nedostanou tam, kam nechcete.