„Finanční prostředky, které byly v rámci kampaně nashromážděny, mohou školy použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy, pořádání Biodnů pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci,“ říká Michal Veselý, ředitel rozvoje Nadace Partnerství.
Prvního ročníku kampaně se účastnilo devět společností. Hlavním partnerem projektu se stala privátní řada bioproduktů obchodního řetězce Interspar – Natur*pur. Partnery projektu dále byly Biopekárny Zemanka, společnost Biopark, Kostelecké uzeniny, Bio Nebio, Pro-bio, Country Life, United Bakeries a společnost Fair Trade Centrum.
Více informací najdete na stránkách stránkách Nadace Partnerství (www.nadacepartnerstvi.cz) a www.miliondetem.cz.
Bio do škol za čtvrt milionu
Ať už novinky sledujete pečlivě, nebo jen okrajově, určitě vám neuniklo, že letos v září proběhl první ročník kampaně s názvem Koruna na BIO do škol. Cíl byl jediný – získat finanční prostředky pro ty školy, které chtějí své žáky a žačky krmit nějakou biodobrotou, nebo je chtějí s produkty v biokvalitě a ekozemědělstvím alespoň seznámit. Z každého výrobku s logem Koruna na BIO do škol tak putovala jedna koruna na rozvoj programu Biopotraviny do škol. Během kampaně na kontu programu přibylo 236 849 Kč.