Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Levné potraviny jsou zkázou pro životní prostředí

Zelenina
ZDROJ: Pixabay.com
sdílet:

Výkonný ředitel britského řetězce Waitrose se pustil do svých konkurentů, mezi které patří i Tesco. Vyčítá jim nesmyslné tlačení cen dolů a nabídku levných potravin. Podle něj totiž novodobá kultura levného a dostupného jídla ničí naše zdraví, farmaření i životní prostředí. Je toho názoru, že po druhé světové válce se z jídla stalo lehce obmněnitelné zboží, které nám při nákupu nestojí ani za krátké zamyšlení. 

Z nízkých cen viní Mark Price i britskou vládu, která trend zlevňování potravin po druhé světové válce podporovala. A dělala to tak dlouho, až si na to všichni zvykli. „Od druhé světové války se všichni honí za větším objemem co nejlevnějších potravin. Tento dlouholetý trend z nás udělal tlouštíky a poničil farmaření i životní prostředí,“ říká Price. „Jídlo pro nás dnes postrádá hodnoutu, nevadí nám ho vyhazovat, nepřemýšlíme nad jeho nákupem. Je to pro nás levné zboží. Ale tak by to být přece nemělo!“

Pochybná strava za výhodnou cenu

Price se při svém projevu na konferenci Unie farmářů pustil i do samotných představitelů super- a hypermarketů. Šéfovi řetězce s názvem ASDA například vytkl, že nepodpořil snažení kuchařských celebrit, jako jsou Jamie Oliver či Heston Blumenthal, kteří podporují farmáře, chov šetrný ke zvířatům a prosazují kvalitní potraviny. „Jeho kritika chvályhodného snažení byla postavená na domněnce, že žádat zákazníky, aby platili o trochu více peněz za znatelně vyšší kvalitu masa (pocházejícího z takových chovů), není v souladu s veřejným míněním,“ podotkl Price.

Ani prezident Unie farmářů Peter Kendall není ze současné situace nadšený, podle něj je totiž tento trend příliš krátkozraký a v budoucnu se nám vymstí. „Je třeba více vzdělávacích programů a nástrojů, které lidem vysvětlí, že levné potraviny jsou možná za dobrou cenu, ale rozhodně postrádají jakoukoli kvalitu,“ podotkl Kendall a my mu dáváme za pravdu. Nabídka rajčat bez chuti, potlučených banánů a kuřat pochybné kvality nám totiž v obchodech opravdu vadí, bohužel jsme ale asi stále v menšině. Dokud je poptávka, bude i nabídka…

Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín

Obchod Apetit

Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč