Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Prodejce nábytku přiveze do Česka novou kavárenskou síť

Prodejce nábytku přiveze do Česka novou kavárenskou síť
sdílet:
Jak to tak vypadá, bude koncem roku kavárenský život zase o něco pestřejší. Krize zřejmě nepůsobí negativně na všechny, do Česka totiž míří druhá největší síť kaváren na světě. První pobočka australského řetězce Gloria Jean’s Coffees, který nabízí především licencované kávové nápoje a čaje, by měla první návštěvníky uvítat letos na podzim, tedy za necelý půlrok. Zajímavé je, že licenční smlouvu na provozování jeho franšízy koupila tuzemská společnost Asko Nábytek, která se tak vrhá do zcela neprobádaných vod. Je totiž druhým největším tuzemským prodejcem nábytku.

Podle Hospodářských novin byl kontrakt podepsán koncem února a jednání o tom, kde bude premiérová kavárna stát, jsou prozatím na začátku. Přestože Gloria Jean’s Coffees má v 31 zemích světa na 900 kaváren (nejbližší najdete v Maďarsku či Polsku), je pro většinu Čechů zcela neznámou značkou. „Už nyní pečlivě připravujeme reklamní kampaň, kterou v Česku novou kavárenskou značku představíme,“ říká Ibrahim Erguer, jeden z manažerů Aska, který přípravu celého projektu zajišťuje.

Po americkém gigantu Starbucks je Gloria Jean’s Coffees, i když s obrovským odstupem, označována za druhý největší kavárenský retail na světě. Získat si přízeň zákazníků nebude pro Gloria Jean’s Coffees vůbec jednoduché. Nejenže tuto značku málokdo zná, ale navíc se u nás tvoří velmi silná konkurence. V dubnu by svoji první pobočku v centru Prahy měla otevřít známá americká rocková kavárna Hard Rock Café, do Česka se ale chystají i americké restaurace Hooters a podle neoficiálních zdrojů i indická společnost Cafe Day.

Česko zaplavuje káva, kdo ji bude pít?

V listopadu navíc na pražské Floře spustil provoz nadnárodní kavárenský řetězec Costa Café a loni otevřel první restauraci i fastfood Burger King. Od ledna 2008 už v Česku svou kávu servíruje americký gigant Starbucks a pátým rokem už v Česku působí polský řetězec Coffee Heaven.

„My se ale zaměříme především na české zákazníky, ne na turisty. Naše produkty jim nabídneme za přijatelné ceny,“ říká Erguer s tím, že průměrná káva by tu neměla přesáhnout cenu zhruba šedesáti korun. I když Asko vidí budoucnost svého projektu v těch nejrůžovějších barvách, události několika posledních měsíců naznačují spíše opak.

Starbucks, kterému se loni na americkém trhu propadl zisk téměř o dvě třetiny, už musel své plány na další expanzi v Česku přehodnotit. Coffee Heaven zase zavírá v České republice třetinu svých provozoven a stahuje se také ze Slovenska, Rumunska a Polska. „Nebojíme se toho, že by trh v tomto evropském regionu byl příliš nasycený. Předem jsme si vypracovali analýzu a jsme si jisti, že Gloria Jean’s Coffees tu své místo najde,“ ujistil Erguer s tím, že společně s Českem se bude kavárna zabydlovat i na Slovensku a příštím cílem má být Chorvatsko.

Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín