Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Je váš jogurt opravdu zdravý?

Je váš jogurt opravdu zdravý?
sdílet:
Chladicí pulty přetékají různými druhy jogurtů – poradíme vám, po čem se dívat, aby opravdu prospěly vašemu zdraví.

SUROVINY


Hledejte výrobky s co nejmenším počtem přísad. Nejzdravější je bílý jogurt, který obsahuje jen jogurtovou kulturu a mléko. Cokoli navíc znamená jen méně zdraví a více kalorií. Pokud vám chybí nějaká příchuť, přidejte ovoce nebo trochu domácího kompotu či džemu.

 

TUK


Tuk je sice nositelem chuti, ale pokud nepotřebujete jogurt jako přísadu do dezertu, sáhněte po takovém, který má kolem 3 % tuku a méně.

 

 

 

CUKR


Většina ochucených jogurtů obsahuje spoustu cukru. Vybírejte takový, ve kterém je méně než 15 g (ještě lépe
10 g) sacharidů ve formě cukru. Také se dívejte na poměr bílkovin a cukru – čím víc bílkovin a míň cukru, tím lépe.

 

 

 

 

PŘÁTELSKÉ BAKTERIE


Soustřeďte se na slovo jogurt a výrobkům, označeným jako jogurtový výrobek nebo nápoj, se radši vyhýbejte. Pokud jste vegani nebo nesnášíte mléko, jezte sójové jogurty se živými kulturami, obohacené vápníkem a vitaminem D.

 

 

 

Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín

Jaké želírovací prostředky použít na přípravu džemu
  • Tipy a triky

Jaké želírovací prostředky použít na přípravu džemu

Jahodový, višňový, malinový, meruňkový, rybízový nebo třeba švestkový. Příprava domácích džemů je na spadnutí, a tak není divu, že se v obchodech opět poohlížíme po vhodných želírovacích prostředcích. Pokud se zavařováním džemů a marmelád...