V Česku bylo loni otevřeno patnáct nových hypermarketů, na konci roku 2008 jich tak na tuzemském trhu fungovalo již 246. Jasný důkaz o tom, že v tomto druhu obchodů nakupujeme velmi rádi.
Nákupní haly, jak někteří hypermarkety přezdívají, upřednostňujeme před supermarkety či diskonty. Ve srovnání s ostatními zeměmi střední a východní Evropy se hypermarkety se v České republice těší výrazně větší oblibě. Jako hlavní nákupní místo potravin je uvádí již 39 procent tuzemských domácností. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společností Incoma Research a GfK.
Česko s 39procentními preferencemi hypermarketů výrazně převyšuje většinu ostatních zemí. Hypermarkety v regionu střední a východní Evropy podle průzkumu preferuje při nákupu potravin jen 25 procent domácností. Na prvním místě jsou s 27 procenty supermarkety a třetí diskontní prodejny, kterým dává přednost 15 procent dotázaných. V Česku je žebříček oblíbeností zcela jiný. Na druhém místě jsou diskonty (25 %) a supermarkety jsou s 16 procenty až na třetím místě.
Podobnou oblibu jako v Česku mají hypermarkety v Bosně a Hercegovině (39 %), v rumunských městech (42 %) či v Rusku (35 %). Naproti tomu v Bulharsku dává hypermarketům při nákupech potravin přednost 10 procent, na Ukrajině 13 procent a v Srbsku 16 procent domácností.
„I přes rostoucí míru saturace trhu expanze hypermarketů ještě zdaleka nekončí. Již v první polovině (letošního) roku tak bude v Česku dosažena hranice 250 těchto prodejen,“ sdělil František Diviš ze společnosti Incoma Research. Největším počtem hypermarketů nyní v Česku disponuje řetězec Kaufland s 88 prodejnami, následovaný řetězcem Tesco s 57 hypermarkety.