Zpěvák, sportovec a influenecer Ben Cristovao jako dlouholetý vegan aktivně šíří povědomí o rostlinné stravě, naposledy například na tiskové konferenci Plant-Powered Perspectives, kterou pořádal projekt Rostlinně.
Ben Cristovao vlastní spolu s režisérem Michalem Herčkem, značku Timba, pod kterou najdete veganské potraviny včetně houbových jerky. V dostání jsou v několika variantách, například BBQ, pepř nebo slanina. Chutí a strukturou připomínají klasické masové, s příjemným houbovým tónem. Netradiční veganskou alternativu doprovází zajímavý příběh stojící za založením značky.
‚S pár kamarády jsem si koupil obchod, ve kterém jsme podle všech nařízení hygieny vytvořili krásnou nerezovou kuchyň s tím, že jsme ještě vůbec nevěděli, co tam budeme dělat. Později jsme zjistili, že nám dochází peníze a neměli jsme na ledničku, tak jsme potřebovali vymyslet něco, co nebude potřeba skladovat v chladu,‘ směje se Ben Cristovao při vzpomínání na své začátky.
Tak vznikl Rum Cake, rumový dortík ve skle. Později přibyl v portfoliu značky druhý produkt, jerky z hlívy ústřičné.
„Už je vyrábíme nějakou dobu, ale přiznám se, že nejsem úplně dobrý v jejich propagaci. Nedávno jsem zveřejnil na svém Instagramovém profilu video, ve kterém jsem jerky ukázal a dostal jsem plno pozitivních reakcí,“ dodává Ben.
Na tiskové konferenci Plant-Powered Perspectives jsme se Bena Cristova zeptali na tři anketní otázky.
- První z nich se týkala toho, kolik utratí měsíčně za jídlo. Ben odhadl částku třicet tisíc korun.
- Druhá otázka už byla trochu zapeklitější, Ben měl určit s jakou potravinou se nejvíce ztotožňuje. Nakonec odpověděl, že se cítí být jako piknikový koš plný různých druhů potravin.
- Třetí otázka se týkala toho, jestli mu něco v gastro marketingu vadí. ‚Vadí mi, že se v gastro marketingu klade velký důraz na protein, který má velké PR. Protein je ve stravě důležitý, ale najdete ho v mnoha potravinách, i v těch o kterých se to zase tolik neví. Myslím si, že by měla být strava komplexní.‘
Tisková konference Plant-Powered Perspectives trvala celý den a na podiu se vystřídalo plno odborníků, kteří diskutovali nad tématy spojenými s budoucností rostlinné stravy.
O projektu Rostlinně
Rostlinně je projekt, který kolem sebe sdružuje značky prodávající rostlinné produkty a edukuje společnost o rostlinné stravě. Povzbuzuje majitele restaurací k rozšiřování nabídky rostlinné kuchyně a pomáhá výrobcům potravin a supermarketům při uvádění nových projektů na trh.