Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Jídlem proti splínu

Jídlem proti splínu

Březen bývá pro mnohé obdobím splínu. Zima trvá celou věčnost, slunce jako kdyby zmizelo na druhý konec světa a energie dochází. Když se k tomu přidají nesplněné termíny v práci nebo konflikty v rodině, je na depresi zaděláno. Naštěstí britští vědci zjistili, jaké jídlo vám pomůže k dobré náladě.
20. 3. 2009 | Autor: redakce Apetitu

Popcorn. Zdá se to neuvěřitelné, ale tato kalorická bomba by vám měla vrátit úsměv na tvář. Odbornice na výživu, Debra Waterhouse tvrdí: „Potraviny bohaté na sacharidy, jako jsou obiloviny, stimulují uvolňování serotoninu, který upravuje chuť k jídlu, zlepšuje náladu a spánek.“ Banány. Ať už si je dopřejete samotné, přidáte je do cereálií, ovocného salátu či mléčného šejku, pomohou vám k dobré náladě. Jsou totiž bohaté na vitamin B6, který pomáhá mozku produkovat výše zmíněný serotonin. Pokud máte chvilku času, můžete vyzkoušet banánové pohárky, recept tak snadný, že je zvládne i vaše dítě.

Voda. Zdá se vám to podezřelé? Pravda je taková, že dehydratace se nejčastěji začíná projevovat malátností, bolestmi hlavy či náladovostí. A voda je pro hydrataci mnohem lepší než minerálky či sycené limonády.

Losos. Pokud si pravidelně dopřáváte lososa, který je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, nejenže snižujete riziko výskytu rakoviny, ale pomáháte odehnat splín. Podle posledních studií jsou totiž lidé, kteří pravidelně jedí lososa, méně náchylní k depresi. My vám doporučujeme vyzkoušet tuto lahodnou exotickou variantu – grilovaného lososa po thajsku. Špenát. Jako děti jsme si se špenátovou drtí užili své, v dospělosti jsme mu většinou přišli na chuť. Je bohatý na vitamin B, který pomáhá mozku produkovat serotonin. Až na vás padne splín, zkuste jeden z vašich nejoblíbenějších receptů (podle hodnocení na www.apetitonline.cz) – fussily se špenátovou omáčkou, jsou jednoduché na přípravu a chutnají báječně.

REKLAMA

Přidat komentář