Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Co patří mezi chutná přírodní antidepresiva: Zkuste kysané zelí, ořechy nebo kakao

Kakao
ZDROJ: Maddi Bazzocco/Unsplash
sdílet:

Zkracující se dny a přicházející plískanice nás mohou zavést do míst, kde slunce nesvítí a vše je černé. Máme pro vás tipy, jak se vyrovnat s „nenáladou“ či podzimním splínem. Ano, naše cesta vede skrze jídlo a je hodně příjemná. Nejde o nic nezdravého, naopak. Do boje za optimismem se můžete vydat s lahodnými surovinami plnými zdraví. 

Ořechy

  • Vlašáky doplníte omega-3 mastné kyseliny, vitamin C, B, K i A. Díky svému složení účinně bojují proti stresu a úzkostem, podporují správnou činnost nervové soustavy.
  • Hrst vlašských ořechů denně pomůže zahnat podzimní depresi.
  • Chroupáním mandlí či kešú své náladě také prospějete. 

Banány

  • Banány dodají tělu, stejně jako avokádo, mandle, fazole a drůbež, látku tyrosin. Po chemické reakci v mozku se z něj stává dopamin – právě on zlepšuje naši náladu a dává nám pocítit štěstí a spokojenosti. Dále v banánech najdeme vitamin B6, který zklidňuje nervový systém. Stejně tak hořčík v něm obsažená dodá klid svalům po fyzické zátěži.
  • Banány jsou skvělým způsobem, jak zmírnit celkové napěti našeho organismu. Do pěti minut máte připravený tento sladký a voňavý recept s banány.

Vitamin C

Tělo, které má nedostatek vitaminu C, si může deprese přivodit velice snadno.

  • Dbejte tedy na pestrý jídelníček, a čerpejte vitamin C přímo ze stravy. Je velice důležitý pro vylučování serotinu, ten je zodpovědný za prožívání nálad.
  • Nedostatečné vylučování serotinu vede ke vzniku deprese. Jak vitamin C dobít ze stravy vám rádi prozradíme.

Zázračné bylinky

Babky kořenářky věděly už od pradávna, jaké bylinky naordinovat, pokud je duševní rovnováha narušena. Nejznámější a také nejúčinnější je třezalka.

  • Bývá označována jako přírodní antidepresivum a v některých případech je více k užitku než medikace.
  • Bezpečně zklidní nervové poruchy, jakými jsou úzkosti, záchvaty paniky, nervozita, tréma, ale také stres.
  • Na rozdíl od syntetik však nevyvolá ospalost ani otupělost. Podpoří váš krevní oběh a tím zásobuje buňky výživnými látkami i kyslíkem.
  • Je velice vhodným pomocníkem také při únavovém syndromu. Pozor si však dejte při dlouhodobém užívání, pokud berete hormonální antikoncepci, po třech týdnech pravidelného užití snižuje její účinnost.

Špenát

Listový špenát, stejně jako brokolice či růžičková kapusta, obsahuje kyselinu listovou, vitamin skupiny B. Ta je ve vodě rozpustná, naše tělo ji tedy není schopné ukládat.

  • Právě kyselina listová spolu s vitaminem B podporují tvorbu serotinu. Zvednete si tak náladu, a navíc doplníte hořčík zlepšující koncentraci.

Kysané zelí

Možná vás to překvapí, ale ačkoli je zelí kyselé, dokáže vám na rtech vykouzlit úsměv. A nejen to, zařazením kysaného zelí na svůj jídelníček předejdete potížím se zažíváním, vzniku zánětům, zlepšíte svůj imunitní sytém i zdraví vaší kůže a očí.

  • Může za to vitamin C podpořený probiotickými bakteriemi, které se během kvašení množí.

Na nic nečekejte a do jednoduchého procesu mléčného kvašení se vrhněte ještě dnes.

Kakaové boby

Už jste se báli, že na seznamu nebude čokoláda? Není náhodou, že je až na posledním místě. Svým vlivem na lidskou psychiku však zastává přední příčky. Tělu dodají kakaové boby minerály jako hořčík, vápník, železo i vitaminy B, C a E.

  • Zlepšení nálady je zapříčiněno přítomností dopaminu a serotinu. Díky nim se po čokoládě cítíme šťastní a spokojení.
  • Mlsání vysokoprocentní čokolády je tedy v podzimních měsících (a nejen v nich) výslovně doporučováno.

Zdroje informací: časopis Apetit

Skryt pre seznam

Související články

Autor: Hana Kovaříková

Apetit magazín