ŠKOLA VAŘENÍ: jídla z woku

sdílet:
Při vařená ve woku se fantazii meze nekladou. Kombinovat můžete libovolné přísady, stačí se držet našeho postupu.

1. ZVOLTE ZÁKLADNÍ PŘÍSADU

 

  • 340 g středních či velkých krevet, oloupaných a zbavených střívka
  • 340 g kuřecích stehenních řízků, nakrájených přes vlákno na tenké plátky
  • 340 g hovězí roštěnky nebo pupku (flank steak), nakrájené přes vlákno na nudličky
  • 340 g vepřové kýty, nakrájené přes vlákno na nudličky
  • Můžete ale zvolit i jiné díly masa, vegetariáni zase tofu.

 

 

2. PŘIPRAVTE MARINÁDU


Prošlehejte 1 bílek, 1 lžíci čínského rýžového vína nebo suchého sherry a 1 lžíci (zarovnanou) kukuřičného škrobu. Pak promíchejte se základní přísadou (masem, krevetami nebo tofu) a nechte v lednici marinovat 1 hodinu. Před opékáním marinádu sceďte.

 

 

 

3. NAKRÁJEJTE ZELENINU


Nakrájejte na úhledné a stejně velké kousky různé druhy zeleniny tak, aby se dobře a rychle opékaly. Celkem budete potřebovat zhruba 3 hrnky zeleniny v různých kombinacích. Inspiraci najdete v receptech v tomto článku.

 

 

 

 

4. VYBERTE SI OMÁČKU


Recepty na čtyři různé omáčky, které sluší jídlům z woku, najdete tady.

 

 

 

 

5. OPÉKEJTE A MÍCHEJTE


Postupujte podle receptů, které najdete v článku tady. Opečte základní přísadu, pak základ z česneku, zázvoru a jarní cibulky a potom zeleninu – tu vkládejte do woku od nejtužší k nejjemnější. Nakonec vše povařte se zvolenou omáčkou a ozdobte. Podívejte s rýží anebo s nudlemi.

 

 

 

 

 

Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit