Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Jak jíst, pokud pracujete na směny?

Jak jíst, pokud pracujete na směny?

Práce na směny dává lidskému organismu pěkně zabrat, nezřídka náročné pracovní vypětí odnese nejdříve žaludek. S našimi tipy se ale žaludečním vředům určitě vyhnete.
17. 4. 2009 | Autor: redakce Apetitu

Pokud pracujete v noci, mějte na paměti, že potřebujete stejně energie, jako když pracujete přes den, pouze rozdělení jídla je jiné. V ideálním případě si dopřejte lehkou večeři ještě doma, v 19 či 20 hodin (pokud pracujete od 22 hodin), kolem půlnoci si dejte teplé hlavní jídlo a dvě hodiny před koncem směny si dopřejte svačinu.

Hlavní jídlo na noční směnu by mělo být především nepříliš tučné a dobře stravitelné. Ideální je například zapečená zelenina (vyzkoušejte cuketové lasagne), netučná ryba či dietně připravené maso. Jako příloha jsou skvělé brambory, celozrnná rýže, celozrnnné nudle či saláty. Na noční směně určitě oceníte i polévky – snadno je ohřejete v mikrovlnce a rychle vás zasytí, vyzkoušejte třeba tuto pestrou zeleninovou polévku, kterou můžete obměňovat podle sezony.

Jako svačina na noční směnu jsou ideální nízkotučné mléčné výrobky, zelenina, kompoty, celozrnné pečivo se šunkou či sýrem nebo saláty. Mějte na paměti, že dvě hodiny před spaním byste neměli pít černý čaj či kávu, abyste se vyvarovali problémům s usínáním.

Odborníci doporučují nezalehnout do postele hned po příchodu z práce, ale raději si před spaním pročistit hlavu procházkou či četbou. Pokud nevydržíte bez jídla, dopřejte si pouze něco lehce stravitelného.

REKLAMA

Přidat komentář