Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Jak na to: domácí kvašená zelenina

Jak na to: domácí kvašená zelenina

Starověcí námořníci předcházeli kvašenou zeleninou kurdějím. Vitaminy udělají dobře i nám.
20. 2. 2013 | Autor: redakce Apetitu

Kvašení patří k nejstaršímu způsobu konzervace potravin. Používalo se původně hlavně tam, kde slunce nebylo natolik silné, aby se potraviny mohly uskladňovat pouhým sušením. Bohužel metoda kvašení zeleniny kvůli určité pracnosti, a hlavně dostupnosti čerstvé zeleniny během celého roku upadá v zapomnění. A to je obrovská škoda.

Domácí pickles snadno a rychle


Řešením pro ty, co nemají sklepy a energii na nakládání velkého sudu zelí, je krátkodobě kvašená zelenina, které se u nás po anglosaském vzoru říká pickles. Je to metoda velmi levná a jednoduchá a probíhá vlastně úplně sama za pomoci přirozeně vzniklých bakterií mléčného kvašení. Kvašení může trvat několik hodin, nebo několik dní. Příprava zabere necelou hodinu a každý týden si můžete udělat jinou kombinaci. Stačí se řídit naším základním receptem.

Mléčné kvašení


Mléčné kvašení je velmi zdravý způsob zpracování mléka i zeleniny. Nechat zkvasit můžete téměř kteroukoli tužší zeleninu s dostatkem cukru – díky němu se vytvoří kyselina mléčná. Ta spolu s dalšími vytvořenými látkami zeleninu konzervuje a současně jí dává specifickou chuť. Kvašení zlepšuje stravitelnost vláken zeleniny, a hlavně při něm vznikají velmi zdravé látky, které byste v syrové zelenině nenašli.

Zelenina pro zdraví


Pickles obsahují spoustu minerálních látek, a hlavně enzymů, které pomáhají regenerovat buňky. Nadopují vás také probiotiky, která zvyšují obranyschopnost organismu. Posilují zažívací systém, fungují jako prevence zánětů zažívacích orgánů, pomáhají vylučovat toxiny z těla, chrání nás před ekzémy, ale třeba i před nachlazením a chřipkou.

Jak jíst


Kvašená zelenina působí nejvíce, když ji budete jíst často a po menších porcích. Nejlépe jako přílohu k jídlu (hlavně k těžce stravitelným pečeným či smaženým pokrmům) nebo jako součást salátů. Pro zachování léčebného účinku ji tepelně neupravujte.

3× kvašená zelenina:



REKLAMA

Přidat komentář