Osobní stížnost
Nejlepší je stěžovat si osobně, a to hned z několika důvodů. Pokud vám v restauraci reklamaci uznají, jídlo nezaplatíte nebo dostanete slevu, jedná-li se pouze o menší prohřešek ze strany kuchyně. Hned jak zjistíte, že je na vašem pokrmu něco v nepořádku, informujte obsluhu a sami navrhněte adekvátní postup. Popište, co se vám na pokrmu nelíbí a proč. Klíčem k úspěchu je a vždy bude slušné chování. Buďte milí, ale nenechte se odbýt. Nezapomeňte, že za kvalitu jídla neodpovídá číšník, nýbrž kuchař.
V dobrých restauracích by se nemělo stát, že vás takové jídlo nechají zaplatit. Reklamaci většinou uznají a připraví jídlo znovu nebo jako omluvu přinesou dezert či víno jako pozornost podniku. Pokud obsluha odmítá reklamaci uznat, nechte si přivolat vedoucího provozu, tomu problém od začátku vysvětlete. Obsluze pak můžete za neprofesionální jednání snížit spropitné. Jestliže i manažer zastává jiný názor než vy, zůstává zde možnost elektronické stížnosti například majiteli.
Elektronická stížnost
Pokud neradi řešíte problémové situace osobně nebo preferujete anonymitu, kontaktujte podnik až po svém odchodu. Buďte struční a výstižní, nezapomeňte však na podrobnosti jako datum a čas vaší návštěvy, popřípadě jméno, na které jste měli rezervaci. Peníze za nepovedenou večeři pravděpodobně již zpátky nedostanete. Provozovatele však upozorníte na chybu, která mu pomůže vylepšit služby. Třeba právě díky vám bude mít v budoucnu více spokojených hostů. Někdy restaurace navrhne jako odškodné alespoň voucher.
Pokud podnik nereaguje na žádnou z vašich stížností, navštivte třeba Hele, nejlepší restaurace! nebo Nejezto.cz a k restauraci přidejte takové hodnocení a názor, jaký si podle vás zaslouží.