Připravte dětem zdravé sladkosti bez cukru

Připravte dětem zdravé sladkosti bez cukru
sdílet:

Přípravou domácích sladkostí můžete výrazně snížit příjem rafinovaného cukru, který se často vyskytuje právě v kupovaných sušenkách a bonbonech, ale také v pečivu, jogurtech a nápojích. Chcete-li, aby vaše děti nespořádaly příliš mnoho cukru a zároveň jim chcete dopřát sladké, pusťte se do přípravy našich zdravých sladkých pochoutek bez cukru.

Většina dětí miluje sladké. Malé děti na rozdíl od dospělých nedokážou rozpoznat škodlivost látek obsažených v přijímané stravě. Chcete-li svým dětem dopřát plnohodnotnou stravu včetně oblíbeného mlsání, zkuste se zaměřit na omezení příjmu rafinovaného cukru.

Sladký život i bez bílého cukru

Sladký život i bez bílého cukru

Více

Co je to rafinovaný cukr a proč je škodlivý?

Rafinovaný cukr neobsahuje téměř žádné výživové hodnoty. Jedná se o chemicky upravený cukr zbavený melasy, která však obsahuje důležité vitaminy a minerály. Díky bělení a zbavení melasy se z cukru stane pouze prázdná nevýživná surovina, která zároveň škodí našemu zdraví.

  • Na dětech je nepřiměřený příjem cukru znatelný zejména nárůstem hyperaktivity, často dochází i k vysokému přibývání na váze.
  • Nadměrná konzumace cukru může vést k řadě zdravotních komplikací, jako je například cukrovka II. typu.    

Základem je dobrý start

Nahradit cukr se dá velice snadno, a dokonce si i velmi rychle zvykneme na přirozenou sladkou chuť přírodních sladidel. U dětí je nejdůležitější dobrý začátek. Začnete-li u malých dětí kvalitní a vyváženou stravou, dopřejete jim ten nejlepší stravovací základ do života.

  • První sladkou chuť děti ochutnávají v ovoci, připravte jim na svačinku chutné ovocné pyré a dopřejte jim přirozenou sladkou chuť ovoněnou hřebíčkem.
  • Při nákupu hotových ovocných svačinek pro nejmenší dbejte na obsah a složení bez cukru.
  • Široké spektrum kvalitních výrobků bez přídavku cukru pro nejmenší děti nabízí například Good Gout

Mlsání bez výčitek. 5 božských koláčů bez cukru, mouky či mléka

Mlsání bez výčitek. 5 božských koláčů bez cukru, mouky či mléka

Více

Vyzkoušejte sladkosti bez cukru

Pokud připravujete svačinky bez cukru pro děti, které už nejsou v batolecím věku, nabízí se mnoho receptů na sušenky a bonbonky bez rafinovaného cukru. Ptáte se, čím se dá cukr ve sladkých pokrmech nahradit? Použít můžeme buď přírodní třtinový cukr, pokud však preferujete vynechat cukr úplně, nabízí se například javorový, čekankový, agávový a datlový sirup, med, stévie nebo třtinová melasa.

  • Vyzkoušejte náš oblíbený recept na celozrnné ovesné sušenky nabité ořechy a sušeným ovocem. Jakmile vyzkoušíte přípravu domácích sušenek, zaručeně jejich kouzlu propadnete vy i vaše děti.
  • Díky domácí výrobě přesně víte, co sušenky obsahují a postupem času můžete začít experimentovat s přidanými ingrediencemi (ořechy, sušené nebo kandované ovoce, kvalitní čokoláda apod.).
  • Podívejte se na náš základní recept na sušenky a připravte dětem to nejlepší mlsání plné energie. Mezi oblíbené dětské laskominy patří různé bonbonky, které zpravidla obsahují velké množství cukru.
  • Pustíte-li se do přípravy domácích želé bonbonků, stačí jen v závěrečné fázi vynechat z našeho receptu cukr, který slouží pouze k obalení této ovocné sladkosti. Ideální a velmi rychlá na přípravu může být svačina pouze z ovoce, když pokrájené kousky ovoce napícháte na špejli a vyrobíte tak efektivní ovocný špíz.
  • V létě jej můžete dát i opéct na gril, tepelná úprava ještě podpoří přirozenou sladkou chuť ovoce.     

Související články

Svačiny pro děti do školy
  • Zajímavosti

Svačiny pro děti do školy

Svačiny jsou stejně důležité jako hlavní jídlo, přitom nemusejí být nijak energetické (dítě však musí snídat a v poledne jít na oběd). Zabalte dětem do školy chléb pita s kuřetem, cizrnový hamburger, ovoce se sýrem cottage nebo třeba...
Snídaně pro malé i velké strávníky
  • Zajímavosti

Snídaně pro malé i velké strávníky

Děti, které se ráno budí s prázdným bříškem, se na snídani zpravidla těší a slupnou ji do posledního drobečku. Stejně jako to mají někteří dospělí, tak i mnoho dětí po ránu hlad nepociťuje a raději by se věnovaly jiným aktivitám nežli jídlu...
Autor: Šárka Měřičková

Obchod Apetit