0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

6 potravin, které jíst během dne pro zvýšení aktivity

6 potravin, které jíst během dne pro zvýšení aktivity
sdílet:
Pochutnáte si, a ještě dostanete to správné nakopnutí pro zbytek dne. Tady je výběr šesti potravin, které vám dodají pořádnou porci energie.

1. Vlašské ořechy


Vlašské ořechy jsou jedním z nejlepších zdrojů rostlinných bílkovin. Díky vyšší koncentraci omega-3 nenasycených mastných kyselin jsou doslova výživou pro mozek. Hrst vlašských ořechů dodá každý den vašemu tělu vlákninu, vápník a další základní živiny, které jsou důležité pro správné fungování organismu a obnovu energie.

2. Čočka


Čočka a další luštěniny by měly tvořit součást vaší každodenní stravy. Jsou bohaté na aminokyseliny, rostlinné bílkoviny, minerály a vitaminy. Pokud nevíte, jak je zařadit do svého jídelníčku, zkuste si luštěniny občas dát jako přílohu místo rýže. Červená čočka je snadno stravitelná a rychle uvařená. Báječně zahustí zeleninové polévky. Díky obsahu vlákniny čočka zasytí. Dopřejte si k obědu energetickou vzpruhu.

3. Tmavá čokoláda


Důkaz, že zdroj energie nemusí být bez chuti. Čokoláda je prostě nejvíc v jakékoli podobě! Přednost dávejte hořké, ve které najdete více kakaa a méně cukru. Udržuje vaše tělo pozorné, díky obsahu kofeinu stimuluje.

Náš tip:
Nedáme dopustit na čokoládu z nepraženého kakaa od české firmy Lifefood. Je slazená jen sirupem z agáve, neobsahuje mléko a díky šetrné úpravě si zachovává všechny důležité minerály a antioxidanty.

4. Rýže


Milují ji i sportovci. Rýže je zdrojem sacharidů, jež se dobře tráví a tělo z nich získává energii, která jde rovnou do svalů. Dejte si rýži v podobě suši. S kousky ryb, které mají mastnější maso, jako třeba losos, má hodně omega-3 nenasycených mastných kyselin, které podporují výkon. Řasa nori, ve které je suši často zabaleno, obsahuje řadu minerálů a je bohatá na vitaminy.

5. Kokosová voda


Kokosová voda patří k cenným zdrojům energie, působí jako přírodní energetický nápoj. Je plná důležitých vitaminů a minerálních látek, k nejvýznamnějším patří draslík. Urychluje metabolické procesy a tělu dodává rychle a zdravě energii. Kokosová voda má nízký obsah cukru, tuku i sodíku.

Náš tip:
Pure Coco, novinka na trhu od české firmy se stoprocentním obsahem kokosové vody bez přidaných cukrů, sladidel, barviv a dalších zbytečných látek.

6. Vejce


Jeden z podceňovaných zdrojů energie. Vejce jsou bohaté na bílkoviny, aminokyseliny a omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou životně důležité pro růst svalů, silný imunitní systém a rovnováhu tekutin v organismu. Zařaďte vejce do svého jídelníčku několikrát týdně – obsahují klíčové živiny, které jsou důležité pro vaše tělo.

Jakým jídlem si doplňujete energii vy? Napište nám na Facebooku.
Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín

STORY
Jak udržet jídlo (i kuchyni) v suchu a čistu?

Jak udržet jídlo (i kuchyni) v suchu a čistu?

Kuchyně je jádro domácnosti. Nejenže v ní vznikají veškeré dobroty pro vaše nejmilejší, ale také v ní trávíte poměrně dost času. Aby byl efektivní a veškerá příprava jídla šla doslova od ruky, je potřeba mít ty správné kousky. ...
Dutch baby: Neodolatelná palačinka z trouby
  • Jak na to

Dutch baby: Neodolatelná palačinka z trouby

Vydatná snídaně, rychlá večeře nebo jednoduchý dezert? To je Dutch baby – palačinka z jedné pánve, která udělá parádu na každém stole. Není s ní skoro žádná práce, máte hned hotovo a hodí se na ni čerstvé ovoce s javorovým syrupem, ale i...

Obchod Apetit