Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Co dělat, když vám v restauraci nechutná: Kdy jde o váš pocit a kdy máte nárok na stížnost?

Jídlo
ZDROJ: Getty Images
sdílet:

Stalo se vám, že maso bylo well done místo medium? Těstoviny byly přesolené, v salátu písek a přílohu zdobil vlas? Nebo vám prostě nechutnalo? Jako host máte právo jídlo reklamovat, a dokonce ho i vrátit. Poradíme vám, jak na to.

Osobní stížnost

Nejlepší je stěžovat si osobně, a to hned z několika důvodů. Pokud vám v restauraci reklamaci uznají, jídlo nezaplatíte nebo dostanete slevu, jedná-li se pouze o menší prohřešek ze strany kuchyně.

  • Hned jak zjistíte, že je na vašem pokrmu něco v nepořádku, informujte obsluhu a sami navrhněte adekvátní postup.
  • Popište, co se vám na pokrmu nelíbí a proč.
  • Klíčem k úspěchu je a vždy bude slušné chování. Buďte milí, ale nenechte se odbýt.
  • Nezapomeňte, že za kvalitu jídla neodpovídá číšník, nýbrž kuchař.

V dobrých restauracích by se nemělo stát, že vás takové jídlo nechají zaplatit. Reklamaci většinou uznají a připraví jídlo znovu nebo jako omluvu přinesou dezert či víno jako pozornost podniku.

Pokud obsluha odmítá reklamaci uznat, nechte si přivolat vedoucího provozu, tomu problém od začátku vysvětlete. Obsluze pak můžete za neprofesionální jednání snížit spropitné. Jestliže i manažer zastává jiný názor než vy, zůstává zde možnost elektronické stížnosti například majiteli.

Elektronická stížnost

Pokud neradi řešíte problémové situace osobně nebo preferujete anonymitu, kontaktujte podnik až po svém odchodu. Buďte struční a výstižní, nezapomeňte však na podrobnosti jako datum a čas vaší návštěvy, popřípadě jméno, na které jste měli rezervaci.

Peníze za nepovedenou večeři pravděpodobně již zpátky nedostanete. Provozovatele však upozorníte na chybu, která mu pomůže vylepšit služby. Třeba právě díky vám bude mít v budoucnu více spokojených hostů. Někdy restaurace navrhne jako odškodné alespoň voucher.

V jakém případě jídlo reklamovat

Číšník vám přinese jídlo, které vám pomohl vybrat podle vašich preferencí, ale po prvním soustu zjistíte, že to zkrátka není ono. Jídlo je na váš vkus příliš kyselé, ostré či slané. Máte v takovém případě nárok na reklamaci? 

V tuto chvíli jde by měla přijít na řadu vaše soudnost –⁠ je jídlo opravdu tak špatné (kuchařovi ujela ruka se solí a otočil do polévky celé balení), že se nedá jíst, nebo jde o vás subjektivní pocit? Pokud jde o variantu číslo jedna, určitě obsluze svůj pocit sdělte. V dobré restauraci by vám měli uvařit novou porci. 

V druhém případě můžete svůj názor obsluze sdělit, ale pravděpodobně se dočkáte pouze soucitné fráze ‚To nás mrzí‘. Možnost jídlo bez placení vrátit a objednat si něco nového čekejte pouze ve fine diningových restaurací, v nichž jste pravidelným hostem. Jinak se řiďte heslem: ‚Tisíc lidí, tisíc chutí‘.

Zdroj: Nikita Rybová, Apetit

Související články

Autor: Redakce Apetit

Apetit magazín

AD
Pohled do kuchyně Dubaje: Čtyři restaurace, které určují směr
  • Zajímavosti

Pohled do kuchyně Dubaje: Čtyři restaurace, které určují směr

Dubaj je město, které se může pochlubit nekonečnou paletou gastronomických zážitků. V tomto článku se zaměříme na čtyři restaurace, které představují unikátní aspekty dubajské kulinářské scény a nabízejí jedinečné koncepty a hluboké...

Obchod Apetit

Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč