5x teplý zimní salát

sdílet:
Zkuste saláty zařadit jako běžnou součást jídelníčku i v zimě. Expresní příprava vám v pracovním týdnu hraje do karet.


Syté a zdravé přísady


Salát nemusí znamenat redukční dietu. Trik spočívá v přidání sytých přísad, jakou jsou vejce, opečená slanina, krutony z pečiva, sýr (například feta, kozí, plísňový), luštěniny či ořechy. Nebojte se využít neobvyklé druhy listové zeleniny, třeba štěrbák nebo mangold. Báječná je také nahořklá čekanka, špenát i čínské zelí.

Zálivka


Vybrali jste základní přísady? Ochuťte je zálivkou. Nesmí v ní chybět kvalitní olivový olej a mořská sůl, přidat můžete citronovou šťávu, hořčici, med, vinný ocet, čerstvě mletý pepř i bylinky podle chuti. Pokud salát připravujete se zelenými listy, nečekejte na opozdilce a pusťte se do jídla hned, jak jednotlivé přísady promícháte se zálivkou. Jinak budete jíst nevábně zvadlé listy. Jednotlivé porce můžete upravit rovnou na talíř. Salát můžete podávat také na velkém tácu nebo ve skleněné míse, ze které si každý nabere, kolik chce. Využijte toho a buďte u stolu prostě spolu!

Výběrové saláty


Vybrali jsme pro vás báječné zimní saláty. Bramborový s dokřupava opečenou slaninou, salát s lososem pečeným v páře, kuřecí s lehce pikantní zálivkou z dijonské hořčice a česneku, salát z napařované zeleniny a s marinovaným tofu nebo salát s vejci a zelenými fazolkami.

Připravila Jana Kopřivová
Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit