Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Prošla jsem si anorexií, obdobím extrémního cvičení i záchvatovitým přejídáním. Kalorie už nehlídám, říká Viki z MasterChefa

Viki Hrázdílková
ZDROJ: Se souhlasem Viki Hrázdílkové-Lipovčanové
sdílet:

Viktorii Hrazdílkovou, nyní Lipovčanová, kterou zná většina lidí jako Viki, se proslavila účastí v soutěži MasterChef Česko, kde skočila v roce 2019 jako sedmá. Dnes má úspěšnou kariéru na sociálních sítích, kde propaguje zdravý životní styl.  

Jak vám s vaší kariérou pomohla soutěž MasterChef Česko? 

Rozhodně byla soutěž velkou výzvou a zároveň obrovskou zkušeností. Mou účast v soutěži ale beru spíš jako takové nakopnutí mé současné kariéry. Po soutěži bylo zejména na mně, jak se ke všemu postavím a jakou cestou se rozhodnu vydat. 

Na co nejraději ze soutěže vzpomínáte? 

Celkově asi na samotné vaření v časovém limitu, kdy jsem se snažila uvařit a naservírovat to nejlepší jídlo dle zadání a surovin. Já jsem typ, co ve stresu podává paradoxně nejlepší výsledky, vždy je to výzva a já mám nové výzvy ráda. 

Na čem momentálně pracujete? 

V současné době se naplno věnuji tvorbě na sociálních sítích, zejména Instagramu a TikToku @viktorie_hrazdilkova, tvořím recepty, sdílím tipy a obsah spojený se zdravým životním stylem. Vzhledem k tomu, že mám certifikaci osobního fitness trenéra, tak se věnuji i individuálnímu koučinku a tvořím cvičební videa na doma pro VIP členství, které je dostupné na mých webových stránkách fitviki.cz. 

Skryt pre seznam

Zaměřujete se na zdravou stravu, co pro vás pojem přesně znamená? 

Celkově vyznávám zdravý životní styl a ten pro mě znamená mít zdravý vztah k jídlu, k pohybu a také k sobě samému. Nesnáším extrémy a snažím se proti nim bojovat. Jíst zdravě pro mě znamená to, že hlídám to, aby mému tělu nic nechybělo, poslouchám své chutě a nic si nezakazuji. To se taky snažím vždy předat i svým klientům, kterým pomáhám zlepšit jejich vztah k jídlu a celkově k životu. 

Pro vás už je možná přemýšlet nad jídlem hračka, ale co byste doporučila ze začátku lidem, kteří chtějí svůj jídelníček a návyky s ním spojené změnit?  

V prvé řadě bych asi doporučila přestat s dietami, které nepotřebují a které jsou mnohdy paradoxně hlavní příčinou toho, že třeba nedosahují ideálních výsledků, jaké si představují. To, že si něco zakazujeme, často vede k porušování a období striktních diet často vede k období přejídání. Lidé se točí v začarovaném kruhu extrémů, necítí se psychicky dobře, jídlo si mnohdy vyčítají a jednoduše nemají zdravý vztah k jídlu. To, co chci, aby pochopili moji klienti je, že jíst zdravě neznamená jíst málo, anebo jen něco. 

Skryt pre seznam

Přemýšlíte nad jídlem a kaloriemi každý den? Dokážete si představit, že byste si dala někdy pauzu? 

Já osobně beru jídlo v prvé řadě jako palivo, hlídám si samozřejmě, aby mi nic nechybělo, snažím se poslouchat své tělo a jeho potřeby. Kalorie – čísla osobně neřeším, je mi to jedno. Jde mi o to, abych měla dostatek energie, neměla hlad a hlavně, abych prostě nemusela mít v hlavě jen jídlo. 

Zdravý životní styl by podle mě neměl být o „nějaké pauze“, zdravý životní styl musí být zejména udržitelný a to, že si občas zajdete na kebab nebo na donut, za mě taky patří ke zdravému životnímu stylu. 

V některých rozhovorech přiznáváte, že jste sama měla s váhou problém, při studiích jste trpěla poruchou příjmu potravy, je to něco, co vás donutilo začít o jídle přemýšlet jinak? 

Prošla jsem si anorexií, bulimií, obdobím extrémního cvičení, záchvatovitým přejídáním, a o to víc si vážím sebe sama za to, že jsem se dokázala dostat tam, kde momentálně jsem.  

Jsem hrdá na to, že jsem dokázala vyhrát svůj boj s poruchami příjmu potravy a najít si skutečně zdravý vztah k jídlu a pohybu. Celkově mě PPP dlouhá léta ničily a přesto, že to nebyla změna ze dne na den, rozhodně to za to stálo. Mít svobodu v jídle, jídlo si užívat a tolik neprožívat, je pro mě úžasný pocit. Celkově se cítím v životě šťastnější a spokojenější, a to je pocit k nezaplacení. 

Je pravda, že i mnoho influencerů se odvrací od restriktivních diet a přiklání se k rozmanité stravě. Někteří například upozorňují na zbytečnost jarních a dalších detoxů. Jaký pohled na ně máte vy?  

Já sama detoxy příliš neuznávám, je to pro mě nějaký druh extrému. Osobně jsem zastánce vyvážené stravy a pít například jen šťávy mi nepřijde ok. 

Jaké recepty vám na sociálních sítích nejlépe fungují? 

V poslední době jsou to rychlé a jednoduché recepty a musím se přiznat, že i takové mě nejvíc baví tvořit a pak samozřejmě jíst. Dnešní doba je rychlá, všichni máme mnoho povinností, chceme si život i užívat, a ne vždy se nám chce trávit v kuchyni hodiny.

Skryt pre seznam

Kdybyste měla uvařit zdravé/plnohodnotné jídlo do 30 Kč na porci, co by to bylo? 

Jako první mě napadají luštěniny, které máme doma s manželem moc rádi, jsou levné, bohaté na vlákninu a bílkoviny, zasytí a dá se z nich vytvořit mnoho skvělých jídel vhodných i pro vegany. Myslím, že s takovými luštěninovými karbanátky bych se vlezla i pod 30 Kč na porci. 

Co plánujete do budoucna?  

Aktuálně nás s manželem v srpnu čeká stěhování do našeho nového vysněného domu a mám v plánu začít sdílet krom receptů na svém Instagramu i více tipů na zařizování interiéru, na které se neuvěřitelně moc těším.  

Skryt pre seznam

Související články

Autor: Karolína Waberová

Apetit magazín

Jaké želírovací prostředky použít na přípravu džemu
  • Tipy a triky

Jaké želírovací prostředky použít na přípravu džemu

Jahodový, višňový, malinový, meruňkový, rybízový nebo třeba švestkový. Příprava domácích džemů je na spadnutí, a tak není divu, že se v obchodech opět poohlížíme po vhodných želírovacích prostředcích. Pokud se zavařováním džemů a marmelád...