Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Milujete těstoviny? Vybírejte ty ze semoliny, radí výživová specialistka

AD
Adriana semolinové těstoviny
ZDROJ: Adriana
sdílet:

Těstoviny jsou nedílnou a oblíbenou součástí každé domácnosti. Zasytí nás a uvaříme je snadno a rychle. Už jste zkoušeli ty ze semolinové mouky? Vynikají především svou chutí a ocení je také ti, které zajímá zdravá strava i redukční dieta.

Měření

Těstoviny ze semoliny mají vyšší podíl lepku a nižší podíl škrobu. Vysoké procento vlákniny, bílkovin, minerálních látek a obsah kyseliny listové a hořčíku v semolinových těstovinách zajišťuje vyšší nutriční hodnotu, chrání vaše srdce a snižuje také riziko srdečních onemocnění. To, že jsou těstoviny ze semoliny pro naše tělo lepší, potvrzuje i výživová specialistka Hana Střelečková

„Hořčík může zlepšit kontrolu hladiny cukru v krvi zvýšením reakce buněk těla na inzulín. Spolu s vlákninou, která zpomaluje vstřebávání sacharidů do krevního oběhu, pomáhá kontrolovat skoky krevního cukru po jídle. Výběr semolinových těstovin je jedním z efektivních kroků prevence cukrovky 2. typu.

Semolinové těstoviny mají podobnou kalorickou hodnotu jako těstoviny z mouky z pšenice obecné. Čím se liší, je nižší hodnota glykemického indexu, který udává rychlost vstřebání cukrů přijatých do krve. Těstoviny ze semoliny zasytí na delší dobu než ty klasické. Oblíbí si je proto nejen milovníci chutných potravin, ale také ti, kdo si hlídají váhu nebo jsou na redukční dietě

„Vysoký obsah vlákniny a minerálních látek dělá ze semolinových těstovin potravinu zajímavou pro naší střevní mikroflóru. Vyživují přátelské střevní bakterie, které jsou důležité pro správné trávení, ale také pro imunitu, psychickou pohodu i úroveň fyzické kondice, ‘ vysvětluje výživová specialistka. Z nabídky pasty u nás, které splňují tato kritéria jmenujme například semolinové těstoviny Adriana,“  vysvětluje výživová specialistka.

Skryt pre seznam

Široký výběr druhů

Značka Adriana má ve své nabídce několik vlastních řad těstovin ze semolinové mouky. Například
100 % semolina, tradizionale, 2 minuty, bio a další. Na výběr jsou třeba fusilli, které perfektně drží omáčku, filini stačí vložit do polévky pár minut před podáváním, eliché udrží kousky masa i zeleniny, linguine jsou podobné jako špagety, ale nesvedete s nimi tak urputný boj na vidličce, torti 2 Minuty uvaříte rovnou v omáčce a děti zaujmou těstoviny ZOO s tvary zvířat ze safari.

Skryt pre seznam

Snadné vaření

K dochucení těstovin nám většinou stačí málo. Trochu posolit, přidat nějaké bylinky a zeleninu a máte o oběd postaráno. Kombinací s velkou porcí zeleniny získáte vlákninu a pocit zasycení, přidáním masa nebo luštěnin zase větší množství bílkoviny.

Zdroj: Apetit

Skryt pre seznam
Skryt pre seznam

Související články

Autor: eva.sprincova

Apetit magazín