Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Plantilla: Ve Vídni otevřel první čistě rostlinný supermarket

Rodina na nákupu
ZDROJ: ImageProfessionals
sdílet:

Rostlinnou stravu jako novou normu nabízí od podzimu 2022 nově otevřený čistě rostlinný supermarket v centru Vídně. Můžete si v něm připravit a koupit vlastní ořechové „máslo“, natočit pivo do vratné lahve nebo koupit sypké suroviny bez obalu.

První veganská pobočka obchodního řetězce Billa vyrostla na vídeňské Mariahilferstraße v obchodním domě Gerngross. Její sortiment pokrývá celou škálu potravin – od čistě rostlinných, přes inovativní produkty až po nápoje a výběrová vína. Najdete tam i snack bar s připravenými čerstvými pokrmy z bioprodukce, které můžete jíst rovnou na místě.

Rostlinná strava v Rakousku boduje

Poté, co Burger King v polovině července 2022 za velké mediální publicity otevřel svou první veganskou pobočku na vídeňském Westbahnhof, následuje nyní s podobným konceptem společnost Rewe, pod kterou řetězec supermarketů Billa spadá. Nová prodejna ponese název „Pfanzilla“, který odkazuje na rostlinný původ zboží (z německého pflanze = rostlina).

Společnost uvádí, že v obchodě nebude ani (pouze) vegetariánská nebo hybridní nabídka s tím, že veškerý prostor obchodu klade velký důraz na udržitelnost a recyklovatelnost použitých materiálů. Prodejní plocha činí 200 metrů čtverečních a její pulty se pyšní nabídkou, která v klasických pobočkách chybí. Kromě běžných surovin vhodných pro vegany, jako jsou ovoce a zelenina, nabízí obchod i širokou škálu náhražek masa od rakouských potravinářských start-upů. Příkladem je uzený losos na rostlinné bázi z hrachové bílkoviny. Nechybí ani mražené zboží, pečivo a sladkosti.

  • Pro své zákazníky má nový obchod k dispozici lis na ořechy, na kterém si může každý připravit svoje vlastní „máslo“ z ořechů, které má rád.
  • Součástí pobočky jsou stanice se sypkými surovinami, které si můžete nadávkovat do vlastních nádob.
  • Na čepu je pivo, které můžete sami plnit do vratných lahví. Každý týden se připravuje ‚chléb/pečivo týdne‘.
  • Zákazníci, kteří hledají inspiraci, mohou využít „receptu měsíce“, na který vždy najdou všechny potřebné suroviny v obchodě na jednom místě.

Malá země, velký příklad

Koncept představit veřejnosti obchod s výlučně rostlinnými produkty vzešel z čísel, která přinesl průzkum mezi zákazníky. Skoro polovina Rakušanů snížila konzumaci živočišných výrobků a ve věkové kategorii 19 až 29 let více než čtvrtina lidí vůbec nejí maso.

Zdroje informací: Billa, Vegconomist, Brutkasten

Skryt pre seznam

Související články

Autor: Olga Šlesingrová

Apetit magazín