Jak připravit veganská míchaná „vajíčka“?

Veganská míchaná vajíčka
ZDROJ: Madison / Pexels
sdílet:

Stravujete se vegansky, ale nedokážete si představit snídani bez míchaných vajec? Ať už se snažíte omezovat příjem živočišných potravin nebo si jen chcete rozšířit jídelníček o nová jídla, tahle míchaná „vejce bez vajec“ prostě musíte ochutnat. V čem spočívá jejich tajemství?

Tofu pro vaječnou konzistenci

Tofu je univerzální surovina plná bílkovin, která se vyrábí ze sušených sójových bobů. Pro přípravu veganských míchaných vajec se nejlépe hodí tzv. silken tofu, které je mnohem měkčí než klasické tofu natural, díky čemuž se výsledná konzistence pokrmu podobá míchaným vejcím.

  • Seženete ho v prodejnách zdravé výživy nebo u ve specializovaných obchodech s asijskými potravinami.

Nejlepší recepty s tofu, které ocení i nevegetariáni

Nejlepší recepty s tofu, které ocení i nevegetariáni

Více

Kala Namak a lahůdkové droždí pro chuť vajíček

  • Pod pojmem Kala Namak se ukrývá druh vulkanické soli, která se těží v Indii, Pákistánu, Bangladéši a Nepálu. Ačkoliv je často označována jako černá himalájská sůl, její barva je spíše hnědorůžová. Obsahuje spoustu minerálů (chlorid sodný, hořečnatý, síran sodný, chlorid vápenatý a další), díky kterým svou chutí připomíná skutečnou chuť a vůni vajíček.
  • Lahůdkové droždí je oblíbeným veganským a vegetariánským dochucovadlem. Chutná podobně jako parmazán a krásně umocní chuť černé soli Kala Namak. Navíc obsahuje hodně vitamínu B12, bílkovin, vápníku a železa, což je pro jedince, kteří nekonzumují živočišnou stravu, velký bonus.

Kurkuma vykouzlí barvu míchaných vajec

Kurkuma obsahuje žluté barvivo kurkumin. Kurkumin na obalech různých potravin najdete pod značkou E100. Stačí do veganských míchaných vajíček přidat dvě lžičky kurkumy a hned budou mít lákávější vzhled.

3 kamarádi do deště: Zázvor, kurkuma a kajenský pepř vás vytáhnou z nachlazení

3 kamarádi do deště: Zázvor, kurkuma a kajenský pepř vás vytáhnou z nachlazení

Více

Veganská míchaná vajíčka krok za krokem

  1. Najemno nakrájenou cibuli opékejte na pánvi s řepkovým olejem až zesklovatí.
  2. Mezitím rozmačkejte balení tofu vidličkou nebo pomocí prstů a přidejte ho k cibuli.
  3. Směs pomalu opékejte a pokud používáte klasické tofu, přilijte trochu sojové smetany nebo mléka.
  4. Ochuťte 2 lžícemi lahůdkového droždí, 2 lžičkami kurkumy a opepřete.
  5. Lžičku černé soli přidejte až úplně na konec, jinak ztratí svou vajíčkovou chuť.
  6. Hotovou směs posypte pažitkou nebo jarní cibulkou a podávejte s pečivem a zeleninou podle chuti.

TIP! Pokud necháte směs tofu vystydnout, můžete ji rozmixovat a získáte vynikající veganskou pomazánku, která vám v lednici vydrží i několik dní.

Související články

Tofu, seitan a tempeh: 3 vegetariánské zdroje bílkovin
  • Novinky a zajímavosti

Tofu, seitan a tempeh: 3 vegetariánské zdroje bílkovin

Suroviny, které chceme představit, budou k užitku všem, kteří chtějí hledají alternativní zdroje bílkovin než jen maso. Tofu, seitan a tempeh jsou ideální pro vegany i vegetariány. Všichni si však těmito produkty můžeme zpestřit jídelníček...
10 rychlých bezmasých obědů na home office
  • Tipy a triky

10 rychlých bezmasých obědů na home office

V současné době hodně z nás pracuje z domova a často si zlepšujeme náladu dobrým jídlem nebo samotnou přípravou. Přinášíme vám několik lahodných jídel, které vám ušetří čas pokud ho nemáte a přesto si pochutnáte. ...
Autor: Zorka Švarcová

Obchod Apetit