O novém burgeru z McDonald's jste už možná slyšeli. Víte ale, co do něj jeho autor Přemek Forejt použil? Jak silné je pivo pro mladé i milovníky slabších ležáků a proč se stáčí do průhledných lahví? Kde vzal inspiraci designér nové lahve Perrier? Co bude podle Starbucks letos největším hitem? Začátek roku 2024 je opravdu pestrý.
Forejtův majstrštyk v mekáči
Do českých restaurací McDonald's dorazily nové burgery. Jmenují se Maestro a ukrývají novou kombinaci chutí, která vznikla pod taktovkou šéfkuchaře Přemka Forejta.
Přemek Forejt přibližuje, jak o nové receptuře přemýšlel: „Hledal jsem kombinace, které budou zajímavé a originální. Tyhle chutě jednoznačně vyhrály – lehká pikantnost chilli žemle, příjemný říz sušených rajčat, kyselost okurek, sýr, dvě skvělé omáčky a parádní maso. Těším se, až dostaneme první ohlasy z restaurací.“
Těšit se můžete na nabitý burger s dvěma omáčkami, originální žemlí a pořádným šťavnatým hovězím nebo křehkým kuřecím masem. Novinku podtrhují omáčky McBacon a Tomato Chargrill s jemným kouřovým nádechem.
- Maso v novém burgeru doprovázejí slanina, čedar, salát, okurky a sušená rajčata.
- Kuřecí maso se marinuje v podmáslí, aby bylo ještě šťavnatější a křehčí.
Proud: Lehčí pivo pro mileniály
Moderní český ležák s lehkou chutí, nižší hořkostí i obsahem alkoholu se jmenuje Proud a pochází z dílny Plzeňského prazdroje. Díky nižšímu stupni prokvašení nabízí pouze 3,9 % alkoholu. I proto je pro něj charakteristická dobrá pitelnost typická pro český ležák přitom je chuťově plný.
„Pivo nabízíme v krásné průhledné lahvi,” říká marketingový manažer prémiových piv Plzeňského Prazdroje. Při vaření nového ležáku totiž výrobce používá moderní chmelový produkt, díky němuž pivo vlivem světla nedegraduje.
- Pivo se stáčí do stylových průhledných třetinkových lahví nebo ho dostanete ve vybraných podnicích na čepu.
Ve Starbucks řádí matcha a donesené hrnky
Tradiční japonská matcha není jen zdroj jasně zelené barvy, ale také o jedinečné chuti – na to vsadil řetězec Starbucks. Ať už matchu doplníte mlékem, alternativními variantami nebo sirupy, Starbucks vidí matchu jako hit letošní sezony. Nově zde můžete ochutnat Iced Strawberry Matcha Latte, které spojuje chuť čaje matcha s jahodovou pěnou.
- Ale nejen nápoje, i dezerty a sendviče dostaly v řetězci jarní zelený nádech. Ochutnat můžete třeba matcha cheesecake s citronovým krémem a polevou.
Pokud chcete ušetřit a prospět životnímu prostředí, přineste si do Starbucks vlastní hrnek nebo kelímek. Nápoj bude o 10 Kč levnější a nebudete se podílet na výrobě rychlého odpadu.
Lahev Perrier jako umělecké dílo
Značka minerální vody Perrier představila novou exkluzivní limitovanou edici své ikonické zelené lahve. Jejím autorem je legenda francouzského designu Philippe Starck. Ten u příležitosti 160. výročí založení značky Perrier vdechl lahvi novou podobu ve svém nezaměnitelném minimalistickém a elegantním stylu.
- Při vymýšlení designu nové lahve hledal Philippe Starck inspiraci ve vědě. Našel ji v optické čočce, kterou objevil francouzský fyzik Augustin-Jean Fresnel.
- Fresnelova čočka byla vyvinuta na začátku devatenáctého století pro použití v námořních majácích a výrazně pomohla zlepšit jejich funkčnost. Od té doby nachází uplatnění v mnoha oblastech osvětlení.
- Hlavním prvkem designu se staly jemné vroubky na plášti lahve.
Ikonický kapkový tvar zelené lahve Perrier zůstává od vzniku značky stejný a stal se symbolem značky. Ta už ale více než sto let vydává limitované edice ve spolupráci s nejznámějšími světovými umělci, kteří lahev přetvoří v umělecké dílo.
Dos Mundos praží kafe už dekádu, nadělila si nový kabát
K 10. výročí založení značky pražené výběrové kávy Dos Mundos, přichází malý rodinný podnik s novými obaly. Jsou ohleduplnější k životnímu prostředí a nesou informace o obsažené kávě do nejmenšího detailu.
„Cítili jsme potřebu značku designově inovovat a přinést do ní více hravosti a nových impulsů. Logo jsme zachovali a stále také držíme naši hlavní barvu, která k Dos Mundos patří, a to je zlatá. Nově jsme se také rozhodli pro obal, který je z jednoho kusu a je plně recyklovatelný. Poprvé také nemáme jen jeden typ sáčku, ale rovnou 3, kterými odlišujeme typy kávy,“ říká Adéla Zugarová, majitelka Dos Mundos.
- Autorkou obalů kávy je designérka Renata Keleş. Nechala se inspirovat pestrostí zemí, odkud káva pochází – Afrikou, Střední a Jižní Amerikou. Jejich kultury jsou barevné, hravé a plné folklorních prvků.
- Novým obalům dominují abstraktní tahy štětcem, které při bližším pohledu vypadají jako země nebo kontinenty.
- Zákazníci si nově mohou prohlédnout zrnka v průhledném okénku na dně sáčku a na etiketách najdou informace o zemi, farmáři a chuťovém profilu kávy.
- Pro ještě více informací o konkrétní farmě či farmáři stačí prokliknout QR kód na zadní straně obalu.
Zdroj informací: Perrier, Dos Mundos, McDonald's, Starbucks, Plzeňský Prazdroj