Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Průzkum ukázal, jak jsou na tom Češi s pitím vína. Téměř nikdy se nezastaví u jedné sklenky

Pití vína
ZDROJ: Unsplash
sdílet:

Z údajů průzkumu vyplývá, že 83 % Čechů pije víno občas. Jen necelá pětina ho pije pravidelně, tedy jednou týdně nebo častěji. Když už si však Češi víno dají, vypijí nejčastěji dvě skleničky. Jaký druh vína se u nás nejčastěji pije?  

Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let. 

  • Z druhů vína vede bílé, a to převážně tiché.
  • Z pohledu sladkosti dává většina konzumentů přednost sušším vínům.
  • Nejobvyklejším místem k nákupu láhve vína je supermarket, hned na druhém místě jsou specializované kamenné obchody. 

Víno pijí téměř všichni

Dospělých, kteří vůbec nepijí víno, je momentálně v české online populaci 17 %. Nejvyšší procento jich je mezi 18–34letými, a to 21 %. Na opačném konci spektra jsou ti, kteří si víno dopřávají denně, a těch jsou u nás pouhá 4 %.

  • Dalších 14 % ho pije alespoň jednou týdně. O něco více než dvě pětiny dotázaných si víno dají méně často a skoro čtvrtina se řadí pouze k příležitostným konzumentům. 

Kolik vína vypijeme?

Zajímavé výsledky přináší otázka zaměřená na množství konzumovaného vína. Když už si Češi víno dají, tak nejčastěji dvě skleničky – odpovědělo tak 46 % konzumentů.

  • Skoro třetina přiznala, že obvykle vypije tři a více skleniček (přesněji 22 % vypije tři, 10 % pak více).
  • O něco větší „pijani“ jsou – co se týče množství – muži: 37 % z nich si obvykle dá 3 skleničky a více (žen je ve stejné kategorii 27 %).
  • Ženy si zase ve větší míře než muži dají mezi jednou a dvěma skleničkami (73 % oproti 63 % mužů). Maximálně jednu skleničku vypije o něco více než pětina.

Výsledky výzkumu doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen, dle kterých byla (z pohledu ceníkových cen) inzerce v kategorii vín tradičně nejsilnější v závěru roku. Objem reklamy celého segmentu v roce 2022 dosáhl téměř 344 milionů korun.

Zdroj: Nielsen, ResSOLUTION Group, Eliška Morochovičová (Communication Manager)

Skryt pre seznam

Související články

Autor: Karolína Waberová

Apetit magazín

AD
Pohled do kuchyně Dubaje: Čtyři restaurace, které určují směr
  • Zajímavosti

Pohled do kuchyně Dubaje: Čtyři restaurace, které určují směr

Dubaj je město, které se může pochlubit nekonečnou paletou gastronomických zážitků. V tomto článku se zaměříme na čtyři restaurace, které představují unikátní aspekty dubajské kulinářské scény a nabízejí jedinečné koncepty a hluboké...

Obchod Apetit

Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
319 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč
Dostupný
399 Kč
279 Kč