Nová registrace Zapomenuté heslo

Průzkum ukázal, jak jsou na tom Češi s pitím vína. Téměř nikdy se nezastaví u jedné sklenky

Karolína Waberová
11. 2. 2023
Pití vína
Unsplash

Z údajů průzkumu vyplývá, že 83 % Čechů pije víno občas. Jen necelá pětina ho pije pravidelně, tedy jednou týdně nebo častěji. Když už si však Češi víno dají, vypijí nejčastěji dvě skleničky. Jaký druh vína se u nás nejčastěji pije?  

Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let. 

  • Z druhů vína vede bílé, a to převážně tiché.
  • Z pohledu sladkosti dává většina konzumentů přednost sušším vínům.
  • Nejobvyklejším místem k nákupu láhve vína je supermarket, hned na druhém místě jsou specializované kamenné obchody. 

Víno pijí téměř všichni

Dospělých, kteří vůbec nepijí víno, je momentálně v české online populaci 17 %. Nejvyšší procento jich je mezi 18–34letými, a to 21 %. Na opačném konci spektra jsou ti, kteří si víno dopřávají denně, a těch jsou u nás pouhá 4 %.

  • Dalších 14 % ho pije alespoň jednou týdně. O něco více než dvě pětiny dotázaných si víno dají méně často a skoro čtvrtina se řadí pouze k příležitostným konzumentům. 

Kolik vína vypijeme?

Zajímavé výsledky přináší otázka zaměřená na množství konzumovaného vína. Když už si Češi víno dají, tak nejčastěji dvě skleničky – odpovědělo tak 46 % konzumentů.

  • Skoro třetina přiznala, že obvykle vypije tři a více skleniček (přesněji 22 % vypije tři, 10 % pak více).
  • O něco větší „pijani“ jsou – co se týče množství – muži: 37 % z nich si obvykle dá 3 skleničky a více (žen je ve stejné kategorii 27 %).
  • Ženy si zase ve větší míře než muži dají mezi jednou a dvěma skleničkami (73 % oproti 63 % mužů). Maximálně jednu skleničku vypije o něco více než pětina.

Výsledky výzkumu doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen, dle kterých byla (z pohledu ceníkových cen) inzerce v kategorii vín tradičně nejsilnější v závěru roku. Objem reklamy celého segmentu v roce 2022 dosáhl téměř 344 milionů korun.

Zdroj: Nielsen, ResSOLUTION Group, Eliška Morochovičová (Communication Manager)

Sdílet článek

    • Gril Rohnson R-2114
    • 559 Kč 699 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Resibo Sun Resibo Sun lehký krém na obličej a tělo SPF50
    • 249 Kč 360 Kč
    • -30 %
    • Koupit
    • Pákový kávovar SAGE BES875BSS
    • 12472 Kč 15590 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Ochlazovač vzduchu ETA Frost 2568 90000
    • 1759 Kč 2199 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Nacomi Next Level vitamín c 15% 30 ml
    • 139 Kč 199 Kč
    • -30 %
    • Koupit
    • Ventilátor sloupový Rohnson R-8110 EcoFlow
    • 2399 Kč 2999 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Bikiny Dalile
    • 450 Kč 999 Kč
    • -25 %
    • Koupit
    • Apis PICK’N’MIX termoregulační sprej na vlasy SPF15, 150 ml
    • 230 Kč 329 Kč
    • -30 %
    • Koupit
    • Mobilní klimatizace ETA Fresco 0578 90000
    • 5599 Kč 6999 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Gril ETA Vital 1162 90000
    • 1039 Kč 1299 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Mobilní klimatizace ETA Freezy 1578 90000
    • 6399 Kč 7999 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Rychleschnoucí jednodílné plavky Spacer 3D Breeze Black
    • 2024 Kč 2699 Kč
    • -25 %
    • Koupit
    • Zeštíhlující jednodílné plavky Francoise
    • 2249 Kč 2999 Kč
    • -25 %
    • Koupit
    • Gril Rohnson R-250
    • 1279 Kč 1599 Kč
    • -20 %
    • Koupit
    • Bielenda SupremeLab ochranný hydratační a vyživující elixír s komplexem NMF, 50 ml
    • 328 Kč 469 Kč
    • -30 %
    • Koupit

Související články