Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Průzkum ukázal, jak jsou na tom Češi s pitím vína. Téměř nikdy se nezastaví u jedné sklenky

Pití vína
ZDROJ: Unsplash
sdílet:

Z údajů průzkumu vyplývá, že 83 % Čechů pije víno občas. Jen necelá pětina ho pije pravidelně, tedy jednou týdně nebo častěji. Když už si však Češi víno dají, vypijí nejčastěji dvě skleničky. Jaký druh vína se u nás nejčastěji pije?  

Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let. 

  • Z druhů vína vede bílé, a to převážně tiché.
  • Z pohledu sladkosti dává většina konzumentů přednost sušším vínům.
  • Nejobvyklejším místem k nákupu láhve vína je supermarket, hned na druhém místě jsou specializované kamenné obchody. 

Víno pijí téměř všichni

Dospělých, kteří vůbec nepijí víno, je momentálně v české online populaci 17 %. Nejvyšší procento jich je mezi 18–34letými, a to 21 %. Na opačném konci spektra jsou ti, kteří si víno dopřávají denně, a těch jsou u nás pouhá 4 %.

  • Dalších 14 % ho pije alespoň jednou týdně. O něco více než dvě pětiny dotázaných si víno dají méně často a skoro čtvrtina se řadí pouze k příležitostným konzumentům. 

Kolik vína vypijeme?

Zajímavé výsledky přináší otázka zaměřená na množství konzumovaného vína. Když už si Češi víno dají, tak nejčastěji dvě skleničky – odpovědělo tak 46 % konzumentů.

  • Skoro třetina přiznala, že obvykle vypije tři a více skleniček (přesněji 22 % vypije tři, 10 % pak více).
  • O něco větší „pijani“ jsou – co se týče množství – muži: 37 % z nich si obvykle dá 3 skleničky a více (žen je ve stejné kategorii 27 %).
  • Ženy si zase ve větší míře než muži dají mezi jednou a dvěma skleničkami (73 % oproti 63 % mužů). Maximálně jednu skleničku vypije o něco více než pětina.

Výsledky výzkumu doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen, dle kterých byla (z pohledu ceníkových cen) inzerce v kategorii vín tradičně nejsilnější v závěru roku. Objem reklamy celého segmentu v roce 2022 dosáhl téměř 344 milionů korun.

Zdroj: Nielsen, ResSOLUTION Group, Eliška Morochovičová (Communication Manager)

Skryt pre seznam

Související recepty

Související články

Autor: Karolína Waberová

Apetit magazín