Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
8 rad, jak vařit dietně

8 rad, jak vařit dietně

I při vaření lehkých a zdravých jídel lze docílit maximální chuti.
29. 1. 2013 | Autor: redakce Apetitu
1. Vsaďte na kvalitu
Čerstvé suroviny jsou mnohem lepší než ty mražené nebo konzervované. Pokud koupíte čerstvou rybu, stačí její chuť už jen lehce vytáhnout několika přísadami, zatímco u mražené si musíte vypomoct spoustou dalších ingrediencí, které ve finále zvyšují kalorickou hodnotu pokrmu.

2. Držte se sezony
Pokud můžete, používejte sezonní suroviny, které mají v daném období nejlepší chuť, vůni i obsah živin. Šťavnatá rajčata si vychutnejte v létě, zatímco v zimě si uvařte na páře brambory či kapustu nebo si nakrouhejte zelný salát.

3. Vytáhněte chuť
I zdravé a lehké jídlo může být plné chuti. Stačí vědět, jak na to. Oříšky opražte nasucho na pánvi, čerstvé bylinkové natě přidávejte až na konci vaření, sladkou chuť vytáhne v jídle špetka soli.

4. Nebojte se koření
Ale kořeňte s mírou. V jídle stačí použít maximálně dva druhy koření, kvalitní základní suroviny už v sobě mají chuti víc než dost. Nezbytností je čerstvě mletý pepř z mlýnku a mořská sůl.

5. Nevařte bez tuků
Tuky na sebe vážou chuť, proto se u odtučněných jídel setkáváme s tak velkým množstvím dochucovadel a náhražek. Sama o sobě by totiž moc dobře nechutnala. Do jídla tedy přidávejte rostlinné oleje (do salátů zastudena lisované) nebo malý kousek másla.

6. Přirozeně nízkotučné
Tučné nemusíte nahrazovat odtučněným. Například smetanu skvěle zastoupí plnotučné mléko, které je oproti ní pořád výrazně ‚light‘.

7. Vhodné bílkoviny
Pokud hubnete, nezapomínejte na pokrmy s vyšším obsahem bílkovin. Vhodné jsou ryby a mořské plody, libové maso a také sýry, tofu, vejce a tvaroh.

8. Nezapomínejte na přílohu

K jídlu s obsahem bílkovin se vždy snažte připravit zeleninovou přílohu. U dietní porce ji dejte na talíř co nejvíce, díky obsahu vlákniny zasytí. K zelenině stačí přidat kuřecí maso vařené na páře nebo 50 g tvrdého sýra, a máte plnohodnotné jídlo.
REKLAMA

Přidat komentář