Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo

Dopřejte si husí maso

Husa bývá symbolem tučného a nezdravého stravování. Nejlepší na huse je paradoxně ten největší strašák – sádlo. Nenasycené mastné kyseliny, které jsou pro naše tělo vhodné, tvoří dvě třetiny sádla. Škodlivých nasycených kyselin je v husím sádle zbylých 30 procent. Sádlem z husy tedy neuděláte žádný přešlap, je dokonce zdravější než vepřové. I proto se husí sádlo označuje jako olivový olej živočišných tuků.

Nutriční hodnoty husího masa jsou dnes mnohem blíže kuřecímu masu. Může za to ona tučnost, která se ve spojení s husím masem pomalu vytrácí. Husy již nejsou chovateli tak vykrmovány právě proto, že tučné maso strávníci nechtějí příliš kupovat. Vyšší tučnost je dnes dokonce považována za nižší kvalitu, chov „hubenějších“ hus je také ekonomicky výhodnější. Nebojte se tedy husu zařadit na svůj jídelníček, prohřešek to rozhodně není.

Naopak – husí maso obsahuje třikrát více vitaminu B2 než kuřecí a dvakrát tolik vitaminu B6. Dodá vašemu tělu dostatek fosforu, draslíku i železa. Husí se stalo symbolem francouzské, ale i čínské gastronomie. V českém prostředí se s ní potkáváme na Svatomartinském posvícení, je to však škoda. Vyzkoušejte některý z receptů a dopřejte si husu častěji než jednou za rok.

Přidat komentář