Domácí jsou nejlepší: bramborové hranolky

sdílet:
Připravte si hranolky, které se nesmaží v litrech oleje, ale dokřupava pečou na plechu.

Bramborové hranolky zdravě? Vynechte fritézu a rozpalte troubu. V našem receptu používáme na pečení arašídový olej, který příjemně voní a chutná po burských oříšcích. Hojně ho využívá asijská kuchyně, protože snese velmi vysoké teploty, a proto se ideálně hodí ke smažení na pánvi wok nebo ke grilování. Mějte jednu lahev ve spižírně i vy. Bude se hodit třeba na hranolky z následujícího receptu.

JAK NA TO

 


Na domácí hranolky oloupejte 400 g brambor (dobré jsou s červenou slupkou) a nakrájejte je na 1cm plátky a ty pak na 1 cm silné hranolky. Troubu předehřejte na maximum (230 °C). Hranolky vhoďte do vroucí osolené vody a vařte 3 minuty. Slijte a rozložte je na plechu v jedné vrstvě. Pokapejte arašídovým olejem a promíchejte, aby byl každý hranolek obalený. Řádně osolte a pečte 15–20 minut dozlatova, jednou či dvakrát během pečení obraťte.

 

 

 

ZJEDNODUŠENÁ VERZE: PEČENÉ BRAMBORY

 


Ještě o něco snadnější je příprava pečených brambor. Využijte toho, že slupka nových brambor je nyní jemná, a neloupejte je, stačí je důkladně omýt pod tekoucí vodou. Brambory podélně přepulte a nakrájejte na tenké dílky. Přesuňte je na plech vyložený pečicím papírem, hojně pocákejte olivovým olejem, posypte rozmarýnem, hrubou mořskou solí a čerstvě namletým pepřem. Pečte v troubě vyhřáté na 200–220 °C, až brambory změknou a zezlátnou.

Tip k podávání: Pečené brambory jsou skvělé s ochucenou majonézou (vyberte si některý z našich receptů) nebo hustými dipy, které jsou plné šťavnatých kousků zeleniny (tři recepty pro inspiraci najdete v článku tady).

 

 

 

 

 

Autor: Redakce Apetit

Obchod Apetit